Wp Header Logo 1735.png

گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو: طی روز‌های اخیر با افزایش تد دما و گرم شدن هوا در بسیاری از نقاط کشور شاهد خاموشی‌های مکرر در برخی از استان‌های کشور بوده‌ایم؛ به گفته سازمان هواشناسی بسیاری از استان‌ها دمای بیش از ۴۰ درجه را تجربه کرده‌اند.

با شروع گرمی هوا از ابتدای تیرماه تا به امروز مصرف برق به تدریج افزایش پیدا کرد تا جایی که روز‌های اخیر به گفته مدیرعامل شرکت توانیر رکورد مصرف در سال جاری برای پنجمین بار شکسته شده. سال گذشته در گرم‌ترین روز‌های سال ۷۲ هزار مگاوات مصرف برق را شاهد بودیم اما این عدد تا به امروز به ۷۷ هزار مگاوات رسیده است.

صعودی شدن مصرف برق منجر به چالش تامین آن در قسمت‌های مختلف خانگی، تجاری و سایر بخش‌ها دیگر شده است.

این افزایش دما و گرمی هوا تنها گریبان گیر ایران نبوده بلکه بسیاری از کشور‌های قاره آسیا و آفریقا گرم‌ترین روز‌های سال خود را تجربه می‌کنند که با خاموشی‌های گسترده‌ای در سراسر این کشور‌ها همراه بوده است.

یکی از پایگاه‌های خبری در کشور تونس اعلام کرد که روز گذشته به طور ناگهانی شاهد از کار افتادن مترو در برخی از ایالات این کشور بوده‌ایم که دلیل آن قطعی برق در ژنراتور خطوط مترو به علت رکورد بالای دمای هوا و افزایش میزان مصرف برق دانست، علاوه بر از کار افتادن خطوط مترو در این کشور برخی از شهر‌ها قطعی برق برای ساعات زیادی را تجربه کردند.

مؤسسه ملی هواشناسی در این کشور اعلام کرد که ۱۲ ایالت بالاترین میزان دما را در در روز‌های گذشته اخیر تجربه کرده‌اند که در نهایت منجر به افزایش مصرف و قطعی برق مکرر شده است.

خاموشی برق تنها منحصر به ایران نیست/ نارضایتی مردم تونس و مصر از قطعی‌های پی در پی برق

مصر از دیگر کشور‌هایی است که این روز‌ها گرما و افزایش مصرف برق را تجربه می‌کند، مسؤولان این کشور به طور مکرر برای پایدار نگه داشتن شبکه برق و جلوگیری از خاموشی تلاش کرده‌اند، اما بی نتیجه باقی مانده و در نهایت با تصمیم شرکت برق کشور مصر طبق جدول زمان بندی شده برای هریک از استان‌ها، روزانه دو ساعت خاموشی به همراه خواهد بود.

شرکت برق به دنبال شفاف سازی برنامه قطع برق در استان‌های مختلف مصر بوده که هدف از آن تنظیم دوره‌های قطع و کاهش بار است که زمان خاموشی برای گروه‌های مختلف را اعلام کرده است.

خاموشی برق تنها منحصر به ایران نیست/ نارضایتی مردم تونس و مصر از قطعی‌های پی در پی برق

گرمای هوا کشور مراکش راهم تحت تاثیر قرار داده و به گفته مسؤولان این کشور نقص ترانسفورماتور برق باعث قطع برق در شهر‌های این کشور شده که با نارضایتی بخش زیادی از شهروندان همراه بوده است. به گفته رسانه‌های محلی در این کشور با وجود خسارت پیش آمده و عدم پیگیری برای رفع آن قطع پی در پی برق منازل و مغازه‌ها و اختلال در استفاده از کولر، یخچال و سایر وسایل ضروری در ایام گرما باعث خسارات زیادی به مردم شده است.

خاموشی برق تنها منحصر به ایران نیست/ نارضایتی مردم تونس و مصر از قطعی‌های پی در پی برق

source

توسط chaarcharkh.ir