تولید محتوا
دیوید یووانو مدیر عامل Impact.com است، یک پلتفرم مدیریت مشارکت که به رشد کسب‌وکارها از طریق مشارکت کمک می‌کند.

getty با افزایش بی‌سابقه رسانه‌های اجتماعی و جوامع آنلاین، در سال‌های اخیر شاهد یک تغییر لرزه‌ای در نحوه تعامل مصرف‌کنندگان با برندها و منبع اطلاعاتی درباره محصولات و خدمات مورد علاقه‌شان بوده‌ایم. بسیاری از مصرف‌کنندگان دیگر به تبلیغات معمولی اعتماد ندارند. ما وارد عصری شده‌ایم که مصرف‌کنندگان محکم روی صندلی راننده نشسته‌اند.
بسیاری از مصرف کنندگان در مواجهه با سیل غیرقابل عبور تبلیغات در زندگی روزمره خود – از 500 تبلیغ در روز در دهه 1970 به 5000 تبلیغ در روز – به سادگی گوش نمی دهند. یک مطالعه نشان داد که 80٪ از افراد Gen Z “موافق هستند که بیش از هر نسل دیگری در معرض برندها و تبلیغات هستند” و اکثریت آنها (56٪) فکر می کنند که برندها اغلب در مورد محصولات و خدمات خود دروغ می گویند. هفتاد درصد از Gen Zers – به همراه 69٪ از هزاره ها – فقط پس از تحقیق خود به یک برند اعتماد می کنند.
مصرف‌کنندگان جوان‌تر به‌جای اینکه غرق شوند یا کاملاً از آن استفاده کنند، به دنبال کیفیت در میان درهم‌کاری‌ها هستند. در عصری که از همه جهات محتوای بیشتری مصرف می‌کنند، نظرات را می‌خوانند و در شبکه‌های اجتماعی جستجو می‌کنند، جایی که می‌توانند محصول را ببینند و بشنوند که افراد مورد اعتماد و احترام در مورد آن چه می‌گویند. و این منطقی است: شرکت من از طریق تحقیقات ما دریافت که 64٪ از مصرف کنندگان به طور مکرر بر اساس توصیه های تأثیرگذاران خرید می کنند.
پس گرفتن کنترل از تبلیغات در واقعیت، بسیاری از مصرف کنندگان Gen Z تسلیم خریدهای فوری نمی شوند. خریداران جوان به طور فزاینده ای به رسانه های اجتماعی روی می آورند تا محصولاتی را که آنلاین دیده اند یا از دیگران شنیده اند، تحقیق کنند. وقتی از Gen Zers پرسیده شد که در مورد برندها، محصولات و تجربیات جدید از کجا یاد می‌کنند، ویدیو در صدر قرار گرفت. 57 درصد یوتیوب را به عنوان پلتفرم ترجیحی خود برای کشف برند و محصول معرفی کردند، پس از آن 53 درصد TikTok، 44 درصد اینستاگرام و 29 درصد جستجو/تبلیغات گوگل را گفتند.
اطلاعات بیشتر از FORMFORBES ADVISORبهترین حساب‌های پس‌انداز پربازده سال 2024ByKevin PayneContributorبهترین حساب‌های پس‌انداز سود 5% در سال 2024 ByCassidy Horton Contributor به نظر می‌رسد الهام‌بخشی، کشف و ارتباط برای تجارب خریداران جوان اساسی است. در عصری که ظاهراً بازه‌های توجه کوتاه‌تر و محتوای کلیک‌شده وجود دارد، Gen Zers مایل است با محتوای طولانی‌مدت که موضوعات مورد علاقه‌شان را پوشش می‌دهد، درگیر شود. یک نظرسنجی یوتیوب نشان داد که 59 درصد از Gen Zers نسخه‌های طولانی‌تری از ویدیوهایی را که در برنامه‌های ویدیویی کوتاه‌مدت کشف می‌کنند تماشا می‌کنند – به این معنی که احتمالاً ارتباط شخصی با محتوایی را احساس می‌کنند که رسیدن به آن با یک کلیپ کوتاه‌تر و تقریباً غیرممکن است. تبلیغ ثابت
بسیاری از برندهای بزرگ این سفر مشتری جدید را با همکاری با اینفلوئنسرها، ناشران، شرکت های وابسته و سایر شرکا پذیرفته اند و از آن بهره برده اند و در حال بهره مندی از پاداش هستند و جریان های درآمدی جدیدی را باز می کنند که وقتی برندها فقط از کانال های تبلیغاتی سنتی استفاده می کنند، وجود ندارند. در واقع، شرکت من دریافته است که برندهایی که مشارکت را در آمیخته بازاریابی خود ادغام می کنند، شاهد افزایش چشمگیر 29 درصدی در رشد درآمد هستند.
در حالی که امروزه برندها دیگر کنترل کاملی ندارند، اما توانایی ایجاد ارتباطات معتبرتر و پایدارتر با مشتریان هدف خود را از طریق قدرت مشارکت دارند.
اقتصاد مشارکت چگونه کار می‌کند این تغییر در رفتار مصرف‌کننده احتمالاً به همین دلیل است که ما شاهد اولویت دادن مشاغل بیشتری به مشارکت به عنوان بخشی از استراتژی‌های بازاریابی خود هستیم.
مشارکت ها سهم قابل توجهی در درآمد کسب و کار دارند. ما از طریق تحقیقاتی که از Forrester سفارش دادیم دریافتیم که مشارکت تقریباً 28٪ از درآمد کلی را برای شرکت های بالغ به ارمغان می آورد.
هر برند یا کسب‌وکاری، صرف نظر از اندازه، صنعت یا مدل کسب‌وکار آن، می‌تواند برای رسیدن به اهداف خود از شراکت استفاده کند، مانند ارجاع مشتریان یا افزایش آگاهی از برند. مشارکت می تواند بین مشاغل مشابه، تأثیرگذاران خارجی، سازمان های مبتنی بر علت و غیره ایجاد شود. اما صرف نظر از نوع، شرکا باید مشتریان هدف یکسانی داشته باشند و نیازها و خواسته های آنها را برآورده کنند.
مکانیک اعتماد وقتی یک شخص ثالث قابل اعتماد چیزهای خوبی در مورد محصولات و خدمات شما می گوید، اغلب برای مصرف کنندگان معنای بیشتری نسبت به یک تبلیغ پولی دارد. این یک پیشنهاد واقعی و واقعی به نظر می رسد که واقعاً با افرادی که به اینفلوئنسرها یا سایر حامیان مشتریان برای مشاوره معتبر و اثبات اجتماعی مراجعه می کنند، طنین انداز می شود.
در هر مرحله از قیف خرید می توانید از اعتبار مشارکت ها برای ایجاد اعتماد با مصرف کنندگان استفاده کنید.
یافتن شرکای مناسب زمانی که اهداف خود را برای نوع افراد و شرکت هایی که می خواهید با آنها کار کنید تعیین کنید، پیدا کردن شرکای مناسب کار ساده ای است. با تعریف پروفایل شریک ایده آل برند خود، با در نظر گرفتن عواملی مانند اهداف تجاری، همسویی مخاطبان و ارزش های مشترک شروع کنید. این گام اساسی تضمین می‌کند که مشارکت‌هایی را هدف قرار می‌دهید که مکمل و ارتقای برند شما هستند.
هنگامی که تصویر واضحی از شریک ایده آل خود داشتید، برای کشف شرکای بالقوه ای که معیارهای شما را برآورده می کنند و سابقه اثبات شده ای در جذب موثر مخاطبان خود نشان می دهند، زمان خود را در تحقیقات دقیق صرف کنید. از استفاده از فناوری ابایی نکنید – ابزارهای کشف خودکار و بازارها می توانند در شناسایی شرکای سازگار بسیار ارزشمند باشند. با این حال، مهم ترین جنبه در ایجاد روابط واقعی نهفته است. با ارتباطات شخصی ارتباط برقرار کنید، مزایای متقابل مشارکت را به وضوح بیان کنید، و اعتماد را از طریق شفافیت و حمایت مستمر تقویت کنید.
روشی بهتر تغییر از اقتصاد تحت کنترل تبلیغ‌کنندگان به اقتصاد تحت کنترل مصرف‌کننده را می‌توان در اعداد مشاهده کرد: انتظار می‌رود ارزش کل اقتصاد خالق تا سال 2027 به 480 میلیارد دلار برسد که تقریباً دو برابر سال 2023 بود.
در حالی که تبلیغات سنتی گران‌تر و کارآمدتر می‌شود، برندها می‌توانند با مشارکت با دیگران برای تقویت ارتباطات، تنوع بخشیدن به کانال‌ها و نتایج واقعی و تاثیرگذار به مشتریان مرتبط‌تر شوند.
شورای آژانس فوربس یک انجمن فقط دعوت برای مدیران در روابط عمومی موفق، استراتژی رسانه، آژانس های خلاق و تبلیغاتی است. آیا واجد شرایط هستم؟
من را در لینکدین دنبال کنید. وب سایت من را بررسی کنید. David A. Yovanno دیوید یووانو مدیر عامل Impact.com است، یک پلتفرم مدیریت مشارکت که به رشد کسب‌وکارها از طریق مشارکت کمک می‌کند. مشخصات اجرایی کامل دیوید یووانو را اینجا بخوانید.”>

* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها

توسط chaarcharkh