Wp Header Logo 1800.png

عباس آرگون عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در گف‍ت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو با اشاره به مصوبه جدید هیئت دولت در خصوص اعطای اختیار به مودیان مالیاتی مشمول تبصره ماده ۱۰۰ برای تعیین نحوه هزینه کرد مالیات پرداختی شان گفت: اینکه تعیین محل مصرف مالیات به مودیان مالیاتی مشمول تبصره ماده ۱۰۰ داده شود و از سوی دیگر اینکه آن‌ها نتیجه پرداخت مالیات خود را ببینند یک اقدام مفید موثر و جدید است.

آرگون بیان کرد: این مصوبه در واقع فراهم کردن بستر پاسخگویی به مودیان مالیاتی است که آن‌ها بدانند مالیاتی که پرداخت می‌کنند در چه حوزه‌ای هزینه می‌شود و از سوی دیگر این اقدام فراهم کردن زیرساخت برای ایجاد یک رابطه منظم بین مالیات پرداختی و سرویس‌های دریافتی است.

وی در ادامه بیان کرد به نوعی دولت باید به سمتی برود که لت بتواند سرویس و خدمات بیشتری را به معدیان مالیاتی پرداخت کند که این مصوبه جدید و دادن اختیار به معدیان مالیاتی برای اینکه از بین پروژه‌های دارای اهمیت در سطح ملی و استانی در حوزه‌های مختلف یک حوزه را انتخاب کند که مالیات مالیاتشان در کجا هزینه شود در واقع دادن اختیار به مودیان مالیاتی است.

این اقتصاددان بیان کرد: دادن این اختیار به مردم کشور باعث می‌شود که مردم ترغیب شوند به پرداخت مالیات و از سوی دیگر نتیجه پرداخت مالیات خود را بدانند و ببینند.

این عضو اتاق بازرگانی تهران توضیح داد: از سوی دیگر با توجه به اهمیت کوچک سازی دولت و چابک کردن دولت با کم کردن این وظایف و اختیارات از دولت می‌توان در راستای کوچک کردن دولت نیز گام برداشت و این اختیارات را از دولت به مردم و مودیان منتقل کرد.

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: با استفاده از این مصوبه مالیات پرداختی صرف ارائه خدمات بیشتر و بهتر به مودیان و مردم می‌شود. این مصوبه در گام ابتدایی قرار دارد و البته یک گام مثبت است و باید منتظر ماند و نتایج آن را دید.

آرگون ادامه داد: با این مصوبه محل هزینه کرد مالیات توسط مودیان تعیین می‌شود و به این وسیله خود مودیان نیز از این امر سود می‌برند. هرچه مودیان مالیاتی سرویس بیشتری بگیرند بیشتر هم تشویق می‌شوند که مالیات را پرداخت کنند. پرداخت مالیات در واقع یک جاده دو طرفه است از یک سو موعدی موظف است که بابت خدماتی که از دولت می‌گیرد مالیات پرداخت کند از سوی دیگر دولت هم باید محل هزینه کرد این مالیات را به موعدیان اعلام کند و سرویس‌هایی نیز به موعدیان بدهد و این سرویس‌ها را نیز سال به سال افزایش دهد.

وی در پایان گفت: دولت باید برای تحقق یک نظام مالیاتی عادلانه و شفاف سرویس‌ها و خدمات بیشتری به موعدیان مالیاتی پرداخت کند. در واقع باید به نوعی یک رابطه متناسب و عادلانه بین مالیاتی که اخذ می‌شود و سرویس‌هایی که می‌دهد برقرار شود.

source

توسط chaarcharkh.ir