Wp Header Logo 1892.png

وزیر صمت در افتتاح نمایشگاه تحول صنعت خودرو:

صنعت ماشین: سومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو امروز شنبه ۳۰ تیرماه با حضور عباس علی‌آبادی وزیر صمت و سید احمدرضا علائی طباطبایی مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران افتتاح شد.

به گزارش صنعت ماشین،

 علی‌آبادی در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گفت: برای بررسی وضعیت خودرو کشور باید روندهای پیشرفت خودرو را در جهان مورد بررسی قرار داد. این در حالی است که از ابتدای قرن بیست و یکم خودروهای برقی وارد بازار شده و امروز صنعت خودرو با تحول جدیدی در این زمینه مواجه شده است. به همین دلیل ما ناگزیر هستیم در راستای تحولات جهانی صنعت خودرو حرکت کنیم. مهم‌ترین دلیل این موضوع نیز این است که چالش خودرو در کشور ما جدی است.

وی ادامه داد: در کشورهای اروپایی قیمت بنزین به شکلی است که خودروسازان به سمت تولید خودروهایی با فناوری بهتر حرکت کنند. به همین دلیل ما باید روندهای جدید را بپذیریم و به سمت بهبود بهره‌وری، افزایش راندمان و کاهش مصرف انرژی در خودروسازی حرکت کنیم. البته برخی شرکت‌های داخلی مانند کرمان خودرو اقدامات مؤثری در زمینه تولید خودروهای برقی انجام داده و در این زمینه پیشرو بوده است. به هر حال در ابتدا برای هر تحولی چالش‌هایی وجود دارد اما هرچه جلوتر می‌رویم این چالش‌ها کاهش پیدا می‌کند و به مرور زمان وضعیت بهتر می‌شود.

وزیر صمت تصریح کرد: شرکت‌های داخلی دیگر نیز در این زمینه رویکرد جدیدی در پیش‌گرفته‌اند. به عنوان مثال ایران خودرو در آینده‌ای نزدیک محصول جدیدی ارائه خواهد کرد که نسبت به محصولات قبلی دارای کیفیت بهتری است. هدف ما این بوده که شاخص‌های کمی را در کنار شاخص‌های کیفی قرار بدهیم و خودروسازان را به سمتی هدایت کنیم که  به صورت همزمان در دو زمینه کمیت و کیفیت وضعیت خود را بهبود بدهند. من معتقدم ما باید به تحولات جهانی گردن بنهیم و در مسیری حرکت کنیم که کشورهای جهان در حال حرکت هستند.

لازم به ذکر است سومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو با حضور  ۳۱ شرکت داخلی و خارجی آغاز به کار کرده و آخرین دستاوردها و نوآوری‌های خود را در حوزه‌های مختلف تولیدکنندگان خودروسازان سبک و سنگین و نیمه سنگین، واردکنندگان خودروهای سبک و سنگین، نمایندگی‌ها، خدمات خودرویی، انواع کاربری سازان، قطعات و مجموعه‌های خودرو، ماشین‌آلات رباتیک و تجهیزات قطعه‌سازی، تحقیقات و طراحی مهندسی، مواد اولیه و تجهیزات جانبی خودرو و سایر گروه‌های مرتبط به نمایش می‌گذارد.

این نمایشگاه از ۳۰ تیرماه تا دوم مردادماه از ساعت ۸ الی ۱۵ در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران دایر است و بازدید برای عموم آزاد است.

source

توسط chaarcharkh.ir