Wp Header Logo 2027.png
به گزارش صنعت ماشین،

 بر اساس ارقامی که تولیدکنندگان در روز پنجشنبه منتشر کردند، سهم مدل‌های الکتریکی در خودرو‌های جدید در اروپا در نیمه اول سال 2024 کاهش یافت.

پس از سه سال رشد بی‌سابقه، خودرو‌های برقی در نیمه اول سال تنها با افزایش جزئی (1.3 درصد) مواجه شدند و 12.5 درصد از کل خودرو‌های فروخته شده را در مقایسه با 12.9 درصد در ابتدای سال 2023 به خود اختصاص دادند.

لغو یارانه‌های دولتی برای خرید خودرو‌های برقی در پایان سال 2023 در آلمان، بزرگترین بازار این قاره، پیشرفت این خودرو‌ها را متوقف کرده است.

برند آمریکایی تسلا، پیشرو در بازار خودرو‌های الکتریکی با مدل Y خود، شاهد کاهش 9.1 درصدی فروش خود در بازار‌های اروپایی در نیمه اول سال بود.

با این حال، فروش خودرو‌های الکتریکی در برخی از کشور‌های بزرگ اتحادیه اروپا، مانند فرانسه، به ویژه به لطف سیستم «اجاره اجتماعی»، همچنین ایتالیا یا بلژیک، به لطف مزایای مالیاتی برای شرکت‌ها، به پیشرفت خود ادامه داده است.

از نظر مجموع موتورها، بازار اروپا در نیمه اول سال با فروش 5.7 میلیون خودرو ( 4.5 درصد) شاهد بهبودی جزئی در نیمه اول سال بود، اما میزان فروش نسبت به سطح قبل از همه‌گیری (کووید-19) فاصله زیادی دارد.

به جای انتخاب خودرو‌های برقی، از آنجایی که عرضه مدل‌های اقتصادی همچنان محدود است، خریداران بیشتر به سمت مدل‌های هیبریدی (22.3 درصد) رفته‌اند که اکنون 29.2 درصد از بازار را تشکیل می‌دهند.

source

توسط chaarcharkh.ir