به گزارش صنعت ماشین،

 این قوانین سفت و سخت شامل تمامی ماشین های برقی تولید شده در چین می‌شود حتی برند آمریکایی تسلا.

کانادا حتی مالیات واردات فولاد و آلومینیوم از چین را به 25 درصد افزایش داد.

سال 2023 وقتی تسلا محصولات تولیدی خود در شانگهای را به بزرگترین بندر خود در ونکور کانادا صادر کرد، میزان رشد سالانه 460 درصدی و تعداد 44.356 دستگاه را به خود دید که قبلاً به هیچ وجه قابل پیش‌بینی نبود.

سخنگوی بخش صادرات خودرو چین اعلام کرد با اجرای این قانون در یک اکتبر توسط کانادا، عرضه محصولات این کشور دچار چالش قابل توجهی خواهد شد. این قانون میزان تبادلات دو کشور را به شکل خطرناکی کاهش می‌دهند.

البته اعلام شده که کمپانی های مثل تسلا اگر می‌خواهند از این قانون در امان باشند باید محصولات خود را در سایر کشور ها تولید کنند.

کشور کانادا روی برنامه ای کار میکند که قوانین این چنین بر روی سایر محصولات ساخت چین از جمله باتری ها و پنل های خورشیدی وضع و اجرا کند.

رئیس جمهور آمریکا، جو بایدن هم اعلام کرد قوانین جدید برای تعرفه واردات از چین در ماه مه اجرایی خواهد شد. مالیات 100 درصد برای ماشین های برقی چینی، 50 درصد برای سلول های خورشیدی و تجهیزات همراه و صدالبته 25 درصد برای باتری های یون لیتیومی و تجهیزات استراتژیک از جمله فولاد در این قانون اجرایی خواهد شد. البته ممکن است اجرای قانون تا سپتامبر عقب بیفتد و کمی نرم تر شود اما نهایتا اجرایی خواهد شد.

source

توسط chaarcharkh.ir