نیاز اعتبار ۵ همتی برای توسعه زیرساخت‌های هواشناسی کشور

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان هواشناسی کشور گفت: توسعه زیرساخت‌های هواشناسی نیازمند تخصیص اعتباری معادل پنج هزار میلیارد تومان (پنج همت) در پنج سال است.

به گزارش خبرگزاری آنا از سازمان هواشناسی کشور، محمد ناصر هاشمی در حاشیه بازدید یکی از مدیران سازمان برنامه و بودجه کشور از واحد‌های عملیاتی سازمان هواشناسی اظهار داشت: برای ارتقای شبکه دیدبانی سازمان باید یک جهش اعتباری قابل‌ملاحظه در بودجه سازمان هواشناسی کشور رخ دهد تا کمبود‌ها جبران شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان هواشناسی کشور افزود: با وجود همه محدودیت‌ها در چند سال اخیر، پیشرفت‌های چشمگیری در سازمان رخ داده که یکی از آنها خریداری و نصب دهمین رادار هواشناسی کشور است که پس از ۱۵ سال از نصب نهمین رادار محقق شد.

وی ادامه‌داد: برخی تجهیزات ما نظیر رادار هواشناسی به دلیل کاربرد‌های دوگانه‌ای که دارند، تحت تحریم هستند و تامین آنها بسیار دشوار است.

هاشمی همچنین به وضعیت وصول درآمد‌های سازمان اشاره کرد و گفت: بخشی از درآمد‌های عمومی سازمان امسال برای نخستین بار اختصاصی شد.

وی افزود: درآمد‌های عمومی بر اساس سازوکار جاری کشور به خزانه دولت واریز می‌شود و در نهایت بخشی از آن به سازمان برمی‌گردد که ما تلاش می‌کنیم سهم سازمان از این درآمد‌ها افزایش یابد.

source

توسط chaarcharkh.ir