امید محمدی؛ بازار: هیوندای النترا را می توان یکی از خودروهای سدان اسپرت اقتصادی معرفی کرد، این خودرو در نسخه ان چندان محصول فول آپشن و مجهز به فناوری های جدید نیست. پیشتر گروه خودروسازی هیوندای برای محصول النترا فراخوان تعویض اگزوز صادر کرده بود. البته مشکلات مکانیکی این خودرو به اگزوز ختم نمی شود و مسائل کیفی آن بسیار پیچیده تر از شرایط فعلی است. مالک یک دستگاه خودرو النترا نسخه ان در بازار آمریکا به تازگی به مشکل جدیدی برخورده است که ظاهرا هیوندای حاضر به پذیرش آن براساس گارانتی خودرو نیست.

براساس گزارش رسانه های غربی مالک این خودرو با کارکرده ۴۶ هزار کیلومتر در حال رانندگی بوده است که ناگهان خودرو خاموش می شود. مالک این خودرو مدعی است که پس از دو سال استفاده از النترا این مشکل فنی در شرایطی رخ داده هیوندای قصد ارائه خدمات براساس ضوابط گارانتی را ندارد.

نمایندگی گروه خودروسازی هیوندای در آمریکا مدعی است که ای سی یو این خودرو دستخوش تغییر و ارتقا قرار گرفته است، بنابراین عملکرد موتور در شرایط تنش مکانیکی و بحرانی بوده است؛ لذا النترا مذکور مشمول گارانتی نخواهد شد.

ای سی یو النترا را دست کاری نکنید| ۱۰ هزار دلار هزینه تعویض موتور النترا نسخه ان

نمایندگی هیوندای در خصوص مشکل فنی این النترا اعلام کرده است؛ «تغییرات ای سی یو سبب اختلال در عملکرد سیسم زمان بندی سوپاپ ها شده و این مساله در زمان حرکت خودرو با دورموتور بالا به پیستون ها، سرسیلندر و سوپاپ ها آسیب جدی وارد کرده است.»

هیوندای در خصوص کالیبراسیون موتور و گیربکس النترا بیان کرده است که این خودروساز کره ای نهایت تلاش خود را جهت تعویض دنده در دورهای پایین خودرو برای افزایش ایمنی در سرعت های بالا انجام داده است. بنابراین زمانی که نرم افزار واحد کنترل الکترونیکی با تغییر مواجه می شود، دور موتور خودرو از حد استاندارد فراتر رفته و سبب ایجاد این خرابی ها شده است. بررسی های هیوندای ثابت کرده است که نرم افزار این خودرو با انچه که در خطوط تولید برای النترا تعریف می شود، مطابقت نداشته است. از همین رو تعمیرات این خودرو مشمول گارانتی نخواهد شد، بنابراین مالک خودرو النترا باید جهت تعمیر ۱۰ هزار دلار برای خرید موتور جدید هزینه کند.

source

توسط chaarcharkh.ir