مک‌لارن در پنجمین سالگرد پیروزی در اولین مسابقه فرمول 1 خود، جدیدترین هایپرکار خود، مک ‌لارن W1 را با قیمت پایه 2.1 میلیون دلار معرفی کرد. این خودرو به عنوان جانشین مک‌لارن P1، با انتظارات بالایی روبه‌روست و میراثی از مک‌لارن F1 دهه 90 را با خود به همراه دارد.

موتور قدرتمند مک‌لارن W1

در پشت صندلی راننده، قدرتمندترین موتوری که تا به حال مک‌لارن تولید کرده، قرار دارد. این موتوری هیبریدی متشکل از یک موتور V8 با حجم 4.0 لیتر و یک موتور الکتریکی با تکنولوژی “E-Module” است. موتور V8 که مک‌لارن آن را MHP-8 نامیده، 916 اسب بخار (حدود 1237 نیوتن‌متر) قدرت و 900 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. موتور الکتریکی نیز 342 اسب بخار (حدود 464 نیوتن‌متر) و 324 نیوتن‌متر گشتاور اضافه می‌کند و مجموع قدرت این خودرو به 1258 اسب بخار (حدود 1701 نیوتن‌متر) و 988 نیوتن‌متر گشتاور می‌رسد.

مک ‌لارن W1

فناوری‌های پیشرفته در مک‌لارن W1

مک‌لارن W1 دارای یک باتری با ظرفیت 1.384 کیلووات ساعت است که می‌تواند خودرو را در حالت الکتریکی به مسافت 1.6 مایل هدایت کند. این خودرو همچنین دارای یک دنده عقب الکتریکی به نام “E-reverse” است که عملکرد آن مشابه بسیاری از هیبریدهای تویوتا است.

طراحی آئرودینامیک بی‌نظیر

مک‌لارن برای طراحی آئرودینامیک W1 تلاش زیادی کرده و می‌گوید این پلتفرم آئرودینامیک پیشرفته‌ترین طراحی‌ای است که تا به حال برای یک خودرو خیابانی ایجاد کرده است. این طراحی با بیش از 350 ساعت تست در تونل باد و 5000 معیار مختلف انجام شده است.

فناوری‌های پیشرفته در مک‌لارن W1

دینامیک شاسی و کنترل رانندگی

مک‌لارن W1 مجهز به سیستم تعلیق پیشرفته Race Active Chassis Control است که شامل حالت‌های Comfort، Race و Race+ می‌شود. این سیستم با استفاده از بارهای فعال، عملکرد خودرو را برای تطابق با نیازهای راننده بهینه‌سازی می‌کند.

مک ‌لارن W1

سرعت و عملکرد

مک‌لارن W1 با زمان شتاب 0 تا 60 مایل در ساعت 2.7 ثانیه و حداکثر سرعت 217 مایل در ساعت به عنوان سریع‌ترین خودرو قانونی این شرکت شناخته می‌شود. این خودرو در پیست Nardo نسبت به مک‌لارن Senna سه ثانیه سریع‌تر عمل می‌کند.

قیمت مک ‌لارن W1 

قیمت مک ‌لارن W1 

مک‌لارن W1 با قیمت پایه 2.1 میلیون دلار عرضه می‌شود و تنها 399 دستگاه از این خودرو تولید خواهد شد. همه این خودروها هم‌اکنون به مشتریان اختصاص یافته‌اند و به نظر می‌رسد اگر هنوز نام شما در لیست انتظار نیست، فرصتی برای خرید نخواهید داشت.

این مقاله بررسی جامعی از مک‌لارن W1 بود، هایپرکاری که بی‌تردید نام خود را در تاریخ خودروهای فوق‌العاده ثبت خواهد کرد.

source

توسط chaarcharkh.ir