به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، قیمت نفت برنت دریای شمال با ۶۴ سنت معادل ۰.۸۴ درصد افزایش به ۷۷ دلار و ۲۲ سنت در هر بشکه رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز ۶۶ سنت معادل ۰.۹۰ درصد افزایش یافت و به ۷۳ دلار و ۹۲ سنت رسید.

 

سبد نفت اوپک در آخرین قیمت‌گذاری ۲۱ سنت یا ۰.۳۱ درصد کاهش یافت و با بهای ۷۸ دلار و ۲۶ سنت به فروش رسید. نفت سنگین ایران در سبد اوپک با ۴۴ سنت معادل ۰.۶۰ درصد کاهش با قیمت ۷۳ دلار و ۴۱ سنت معامله شد. نفت سبک عربستان در سبد اوپک نیز یک دلار و ۶۲ سنت معادل ۲.۰۲ درصد کاهش یافت و با قیمت ۷۸ دلار و ۶۴ سنت به فروش رسید.

 

به دلیل افزایش تقاضای بنزین در پی طوفان در ایالات متحده آمریکا و نگرانی‌ها درخصوص کاهش عرضه، قیمت نفت خام افزایش یافت. براساس گزارش رویترز، پس از طوفان در این کشور تقاضا بنزین با افزایش قابل توجهی روبه‌رو شده است به طوری که برخی از پمپ بنزین‌ها دیگر پاسخگوی نیاز مصرف کنندگان نیستند.

 

حمله اسرائیل به تاسیسات نفتی ایران و پاسخ متقابل کشورمان از دیگر دلایلی است که باعث شده سرمایه‌گذاران دست به به عصا حرکت کنند و احتیاطی بیشتری داشته باشند. جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، روز چهارشنبه در یک تماس ۳۰ دقیقه‌ای با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، درباره برنامه‌های اسرائیل در مورد ایران صحبت کرد که کاخ سفید آن را بسیار سازنده توصیف کرد.

 

علارغم موارد گفته شده بازار نفت همچنان نگران کاهش تقاضای جهانی این طلای سیاه است که ناشی از تضعیف فعالیت‌های اقتصادی در کشور‌های بزرگ مصرف کننده نفت مانند چین و آمریکای شمالی است.

source

توسط chaarcharkh.ir