قطار فناوری مرکز تحقیقات راه در حرکت است ظرفیت ارزآوری ۲میلیارد دلاری صادرات قیر

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: روش های نوین در تولید و نگهداری قیر موضوعات اصلی همکاری مرکز تحقیقات و دانشگاه هاست که با تعریف پروژه ها، قطار فناوری در این مرکز هر چند با سرعت پایین در حال حرکت است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا، محمدمهدی حیدری رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی امروز (سه شنبه ۲۴ مهر) در نشست خبری شانزدهمین همایش ملی قیر، آسفالت و ماشین آلات،گفت: این همایش به عنوان یکی از بزرگترین گردهمایی ها با حضور تولید کنندگان ، اساتید و دانشجویان، فعالان حوزه قیر و آسفالت برگزار می شود.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: همواره وزارت راه به عنوان بزرگترین مصرف کننده قیر و آسفالت است که ۴۹درصد از تولید قیر و آسفالت به مجموعه مدیریتی وزارت راه و شهرسازی تخصیص داده می شود.

حیدری گفت: مرکز تحقیقات به عنوان بازوی علمی وزارت راه موضوع کیفی سازی تولیدات در صنعت قیر را در۵۰ آزمایشگاه تخصصی مورد بررسی علمی و فناوری ها در این صنعت را به‌شدت افزایش داده است .

وی با اشاره به اینکه محصول قیر ارزآور است و با صادرات این محصول  می توانیم به ارزش صادراتی ۱ تا ۲ میلیارد دلاری دست یابی داشته باشیم، گفت: کشور بیش از ۳۰۰هزار کیلومتر راه دارد که موضوع نگهداری و احداث راه های جدید با فناوری های نوین برنامه ریزی و قابل اجراست.

معاون وزیر راه ادامه داد: روش های نوین در تولید و نگهداری قیر موضوعات اصلی مورد همکاری مرکز تحقیقات و دانشگاه هاست که با تعریف پروژه ها قطار فناوری در این مرکز هر چند سرعت بالایی ندارد اما در حال حرکت است.

حیدری گفت: اما تامین و تهیه چنین پروژه هایی نیاز به بودجه کافی برای تحقیق و ورود علم و فناوری در صنعت قیر و آسفالت دارد.

به گفته رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و تحقیقات؛ صنعت آسفالت به دنبال ایجاد و راه اندازی  آزمایشگاه های تثبیت سازی برای تولید قیر و آسفالت  بوده است که بخشی از بودجه آن برای توسعه فناوری در این صنعت تامین شده است.

وی تصریح کرد: برگزاری دوره های تخصصی قیر و آسفالت در حال انجام است که با توجه به حوزه نشراقدام به انتشار تحقیقات و موضوعات علمی شده است.

حیدری گفت: مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با ظرفیت علمی و تحقیقاتی توان انجام پروژه های مهم روسازی و عمرانی را داردکه  بحث فناوری همواره برای این مرکز به عنوان برنامه های کاربردی حائز اهمیت است.

به گزارش آنا، شانزدهمین همایش ملی و نمایشگاه قیر، آسفالت و ماشین آلات ۸ الی ۱۰ آبان ۱۴۰۳ برگزار می شود.

 

source

توسط chaarcharkh.ir