به گفته رئیس مرکز تجاری ایران در ساحل عاج، پنجمین کمیسیون اقتصادی ایران و تانزانیا به مدت سه روز از ۲۷ مهر در تانزانیا برگزار می‌شود.

برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و تانزانیا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سید مهدی حسینی، رئیس مرکز تجاری ایران در ساحل عاج، گفت: پنجمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و تانزانیا ۲۷ تا ۲۹ مهر با هدف توسعه روابط اقتصادی و تجاری در دارالسلام برگزار می‌شود. این کمیسیون به مدت سه روز به ریاست وزیر جهاد کشاورزی کشورمان و وزیر صنعت و تجارت تانزانیا، بعنوان روسای کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور، برگزار خواهد شد.

حسینی در ادامه افزود: بیش از ۵۰ شرکت و بنگاه اقتصادی از کشورمان آمادگی خود برای حضور در این رویداد اعلام کرده اند. از طرف تانزانیا نیز بیش از ۶۰ شرکت و فعال اقتصادی در این رویداد حضور دارند. امیدواریم جلسات خوبی برای توسعه روابط تجاری بین بخش‌های خصوصی دو کشور داشته باشیم.

وی بیان کرد: تانزانیا از تولیدکنندگان بزرگ قهوه، چای، پنبه، توتون و بادام هندی در جهان است و در حوزه معدنی نیز این کشور سومین تولیدکننده طلا در جهان بوده و دارای معادن الماس، فسفات، ذغال سنگ، پلاتین و قلع است. این کشور با این ذخایر میتواند ظرفیت مناسبی برای تهاتر کالا برای کشورمان باشد.

رئیس مرکز تجاری ایران در غرب آفریقا خاطر نشان کرد: تانزانیا دروازه ورود کالا‌های ایرانی به شرق آفریقاست و به دلیل داشتن زمین‌های کشاورزی بایر فرصت مناسبی برای کشت فراسرزمینی هم دارد. این کشور جزو اولین کشور‌های آفریقاست که آمادگی خود را برای پذیرش شرکت‌های خدمات فنی و مهندسی ایرانی اعلام کرده است.

تانزانیا کشوری با جمعیتی حدود ۶۰ میلیون نفری در کرانه شرقی آفریقا که از شمال با کنیا و اوگاندا، از غرب با رواندا، بوروندی و جمهوری دمکراتیک کنگو و از جنوب با زامبیا، مالاوی و موزامبیک همسایه است و از شرق به اقیانوس هند محدود می‌شود.

source

توسط chaarcharkh.ir