به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سامانه یکپارچه خودرو‌های وارداتی https://saleauto.ir، در جدیدترین اطلاعیه خود اعلام کرد «کلیه افراد واجد شرایط در ماده ۴ دستورالعمل تنظیم بازار خودروسواری (مصوبه جلسه ۵۴۳ شورای رقابت) می‌رساند، به منظور حضور در طرح عرضه عمومی جدید سامانه یکپارچه عرضه خودرو وارداتی از تاریخ سه شنبه ۲۴ /۰۷/۱۴۰۳ تا ساعت ۱۲:۰۰ روز دوشنبه ۳۰ /۰۷/۱۴۰۳ می‌بایست یکی از حساب‌های خود را فقط نزد شعب بانک‌های واجد شرایط اعلامی در سامانه به نام خودرو وارداتی وکالتی و مبلغ پنج میلیارد ریال مسدود نمایند. در حال حاضر خودرو وارداتی CS۳۵ شرکت سایپا قابل عرضه در روز سه شنبه ۲۴ /۰۷ /۱۴۰۳ است و درصورتی که محصولات دیگر شامل شرایط گردید، به لیست خودرو‌های قابل عرضه اضافه می‌گردد.»

 

با توجه به این اطلاعیه، افراد متقاضی دریافت خودرو وارداتی، در مرحله نخست باید تا پایان این مهلت، مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان را در حساب واجد شرایط اعلام شده از سوی سامانه یکپارچه خودرو وارداتی، بلوکه کنند.

 

در راستای تغییر در سیاست‌های تجاری کشور و تمایل به افزایش واردات خودرو‌های خارجی، واردات این کالا در شش ماه ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است. بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی، در شش ماه ابتدایی امسال، ۲۲ هزار و ۲۶۴ دستگاه خودرو سواری به ارزش ۴۳۹ میلیون دلار به کشور وارد و ترخیص شده است. این اعداد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۱۷ هزار و ۷۳۶ دستگاه به ارزش ۳۶۰ میلیون دلار وارد شده بود، رشد چشمگیری را نشان داده و خبر از رشد ۲۷ درصدی واردات دارد.

source

توسط chaarcharkh.ir