به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی از امروز تا پنجشنبه برای سواحل دریای خزر بارش باران پیش‌بینی شده است. امروز و فردا در برخی مناطق شمال غرب، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات قزوین، البرز، تهران، زنجان و سمنان رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

این شرایط روز سه‌شنبه برای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، شمال کردستان، دامنه و ارتفاعات البرز و روز چهارشنبه برای تهران، قزوین، البرز، مرکزی، قم، همدان، شمال غرب و برخی مناطق غرب ایران، استان فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، یزد، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، شمال و ارتفاعات کرمان و هرمزگان برقرار است.

روز پنجشنبه به‌صورت پراکنده در برخی مناطق شمال غرب، سواحل دریای خزر، شمال شرق، برخی مناطق فارس، بوشهر و ارتفاعات کرمان رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

طی روز‌های دوشنبه تا چهارشنبه در مناطق مستعد شمال غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و غرب بارش برف انتظار می‌رود. از امروز تا روز چهارشنبه روند محسوس کاهش دما به‌ویژه در نوار شمالی کشور روی می‌دهد.

امروز در شمال غرب، غرب، جنوب غرب و دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد شدید، خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود. این شرایط از فردا تا آخر هفته در غرب، جنوب غرب، جنوب، مناطقی از مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز و شرق کشور انتظار می‌رود.

همچنین از امروز تا روز سه‌شنبه مناطقی ساحلی و دور از ساحل دریای خزر و مناطقی مرکزی خلیج‌فارس مواج و متلاطم است.

بیشینه دمای امروز تهران ۲۵ درجه است و آسمان پایتخت صاف تا قسمتی ابری در برخی ساعات افزایش باد و در ارتفاعات بارش پراکنده پیش‌بینی شده است.

source

توسط chaarcharkh.ir