به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، بهای نفت برنت دریای شمال یک دلار و ۳۹ سنت معادل ۱.۸۷ درصد کاهش یافت و به ۷۳.۰۶ دلار در هر بشکه رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با یک دلار و ۴۵ سنت معادل ۲.۰۵ درصد کاهش با قیمت ۶۹ دلار و ۲۲ سنت معامله شد.

 

بهای سبد نفت اوپک در آخرین قیمت‌گذاری ۱۳ سنت معادل ۰.۱۸ درصد کاهش یافت و با بهای ۷۳ دلار و ۴۵ سنت در هر بشکه به فروش رسید. نفت خام سنگین ایران در سبد اوپک با یک دلار و ۴۹ سنت معادل ۲.۰۹ درصد کاهش به ۶۹ دلار و ۸۰ سنت در هر بشکه رسید. نفت سبک عربستان در سبد اوپک نیز ۴۱ سنت معادل ۰.۶۱ درصد افزایش یافت و با قیمت ۷۵ دلار و ۶۳ سنت داد و ستد شد.

 

شاخص نفت برنت دریای شمال در طی هفته گذشته بیش از ۷ درصد کاهش یافته است. این در حالی است که نفت وست تگزاس در هفته گذشته کاهش بیش از ۸ درصدی را در قیمت‌ها تجربه کرد.

 

کاهش مصرف نفت توسط چین که بزرگترین مصرف کننده نفت جهان به شمار می‌رود، تاثیر به سزایی در کاهش قیمت‌ها دارد. عوامل مختلفی در کاهش تقاضای نفت چین تاثیر دارند که یکی از مهم‌ترین دلایل افزایش استفاده از خودرو‌های برقی در این کشور است. به طوری که فروش خودرو‌های برقی در ماه اوت سال جاری ۴۲ درصد افزایش یافته و به یک میلیون دستگاه رسیده است.

 

به نظر می‌رسد نگرانی‌های ناشی از گسترده‌تر شدن جنگ در منطقه غرب آسیا و تاثیر آن بر عرضه نفت بسیار کاهش یافته و در حال حاضر واکنش‌های بازار به کاهش تقاضای چین محدود شده است.

source

توسط chaarcharkh.ir