گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو: بر اساس اطلاعیه سامانه یکپارچه خودرو‌های وارداتی، قرعه کشی در تاریخ ۹ آبان ماه سال جاری برگزار خواهد شد. از بین ١٩ محصول عرضه شده در این مرحله، ١١ مورد آن دارای قیمت قطعی در مبادی ورودی است. TOYOTA Levin، KIA Sportage و HONDA CITY از جمله آن‌ها است.

 

TOYOTA Levin، با حجم موتور ۱.۲ لیتر، قدرت ۱۱۴ اسب بخار، شتاب ۱۰.۱، سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت، مصرف ترکیبی ۵.۹ لیتر در صد کیلومتر و حجم باک ۵۰ لیتر یکی از گزینه‌های وارداتی است که با قیمت ۲ میلیارد و ۶۹۴ میلیون تومان وارد کشور می‌شود.

 

از ویژیگی‌های سیستم هشداردهنده آن می‌توان به سنسور فشار باد تایر، رادار تغییرلاین و رادار تصادف جلو اشاره کرد. توزیع نیرو ترمز، ترمز ضد قفل، ترمز با نیروی کمکی و ترمز پارک برقی از دیگر ویژگی‌های سیستم ترمز این خودرو محسوب می‌شود. دکمه‌های کنترلی و حساسیت به سرعت نیز از موارد مرتبط به فرمان این خودرو است. ایربگ راننده، ایربگ سرنشین جلو، ایربگ پرده‌‎ای و ایربگ جانبی جلو نیز در ایمنی کابین این خودرو تعبیه شده است.

 

KIA Sportage، یکی از دیگر گزینه‌های وارداتی است که حجم موتور آن برابر با ۲.۴ لیتر است. همچنین قدرت ۱۷۶ اسب بخار، شتاب ۱۰.۴ ثانیه، سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت، مصرف ترکیبی ۹.۶ لیتر در صد کیلومتر و حجم باک ۵۵ لیتری از ویژگی‌های دیگر این خودرو است. این مدل خودرو با قیمت ۲ میلیارد و ۱۴۱ میلیون تومان وارد کشور می‌شود.

 

سنسور عقب و سنسور فشار باد تایر از ویژگی‌های سیستم هشداردهنده این خودرو به شمار می‌رود. توزیع نیرو ترمز، ترمز ضد قفل و ترمز با نیروی کمکی نیز ویژگی‌های سیستم ترمز این خودرو هستند. دکمه‌های کنترلی و حساسیت به سرعت نیز از ویژگی‌های مربوط به فرمان این خودرو است. ایربگ راننده، ایربگ سرنشین جلو و پشت سری فعال نیز از دیگر ویژگی‌های این خودرو در بخش ایمنی کابین است.

 

HONDA CITY، به عنوان یکی دیگر از گزینه‌های موجود در این سبد، با قیمت یک میلیارد و ۹۲۸ میلیون تومان در بازار داخلی حضور خواهد داشت. این خودرو را می‌توان با پیشرانه ۱.۵ لیتری بنزین‌سوز i-VTEC سفارش داد. این پیشرانه DOHC یا سرسیلندر با میل سوپاپ دوبل، ۱۲۱ اسب‌بخار قدرت و ۱۴۵ نیوتن‌متر گشتاور را از طریق گیربکس CVT به چرخ‌ها انتقال می‌دهد. ایربگ راننده، سرنشین جلو، پرده‌ای و جانبی از موارد موجود در ایمنی کابین این خودرو است. سنسور نور، کولر اتوماتیک، دوربین عقب، سنسور باد تایر، کروز کنترل و هشدار ایمنی از دیگر امکانات و تجهیزات این محصول وارداتی است.

source

توسط chaarcharkh.ir