به گزارش صنعت ماشین،

 در میان دلایل هوندا موتور برای ورود به مذاکرات ادغام با نیسان موتور، یکی از دلایلی که بزرگ به نظر می رسد، چین است. محبوبیت فزاینده وسایل نقلیه الکتریکی و هیبریدی تولیدشده شرکت بی‌وای‌دی و سایر شرکت‌ها، موقعیت پیشرو را که خودروسازان ژاپنی زمانی به عنوان ارائه دهندگان خودروهای با کیفیت از آن برخوردار بودند، از بین برده است. این باعث شده که آنها در کارخانه‌های محلی که برای برآورده کردن تقاضای داخلی پیش بینی شده در بزرگترین بازار خودرو در جهان ساخته شده‌اند، ظرفیت زیادی داشته باشند.

جیمز هونگ، تحلیلگر اظهار کرد که هوندا و نیسان، مدتی است که بازار را از دست داده‌اند و ما انتظار داریم که هر دو کاهش ظرفیت بسیار زیادی داشته باشند تا حداقل برخی از هزینه‌های ثابتی که در چین دارند را پوشش دهند.

نیسان در سال مالی منتهی به مارس 779 هزار و 756 خودرو در چین تولید کرد که حدود نیمی از اوج تولید خود در سال‌های اخیر است. تحلیلگر بازار جهانی اظهار کرد که این شرکت، برنامه کاهش هزینه‌ای را آغاز کرده است که ظرفیت جهانی را بین یک پنجم تا چهار میلیون خودرو کاهش می‌دهد و چین بیش از نیمی از کاهش یک میلیون دستگاهی را به خود اختصاص می‌دهد. هوندا در ماه جولای اعلام کرد که کارخانه ها را تعطیل می‌کند و ظرفیت خود را 20 درصد در چین کاهش می‌دهد.

نتایج نشان داده است که نیسان و هوندا در حال بررسی یک شراکت تولیدی هستند که طی آن در کارخانه‌های یکدیگر خودرو بسازند. هوندا همچنین احتمال تولید خودروهای هیبریدی برای نیسان را بررسی خواهد کرد، نیسان نیز در ایالات‌متحده با مشکل مواجه است، جایی که تقاضا برای این نوع خودروها زیاد است.

خودروسازان ژاپنی تنها کسانی نیستند که در چین رنج می‌برند. جنرال موتورز، فولکس واگن، بی‌ام و و مرسدس بنز نیز با مشکل مواجه هستند.

نیسان انتظار دارد در سال مالی جاری 3.2 میلیون دستگاه خودرو تولید کند که بسیار کمتر از توانایی تولید سالانه پنج میلیون دستگاه است.

بلومبرگ گزارش کرد که کارشناسان اظهار کردند که نمی‌گویند که بازار چین هرگز برای تولیدکنندگان ژاپنی سودآور نخواهد بود. اما بر این باورند که طی سه تا پنج سال آینده این اتفاق نخواهد افتاد.

source

توسط chaarcharkh.ir