امیرمسعود عابدین: ده سال پس از ورود بی سر و صدای میتسوبیشی میراژ به بازار ایالات متحده، این خودرو به پایان راه رسید. درست زمانی که عرضه میراژ در آمریکای شمالی به پایان میرسد، این مدل کوچک در سال ۲۰۲۴ به دومین خودروی پرفروش این برند تبدیل شده است. این خودرو فروش خود را نسبت به سال قبل بیش از دو برابر کرد و خود را به عنوان یک قهرمان غیرمنتظره برای میتسوبیشی تثبیت و به این شرکت کمک کرد تا به قویترین عملکرد فروش خود در سالهای اخیر دست یابد.
اگر به دنبال دلیل این آمار فروش هستید، ساده است؛ دلیلش قیمت میراژ است. میراژ با قیمت اولیه ۱۶۶۹۵ دلار برای مدل هاچ بک و ۱۷۷۹۵ دلار برای مدل سدان (G۴)، عنوان دومین خودروی ارزان آمریکا را پس از نیسان ورسا با قیمت ۱۶۹۳۰ دلاری به خود اختصاص داده است.
میراژ در سال ۲۰۲۴ موفق شد ۲۹۷۶۶ خریدار را به خود جلب کند که نسبت به ۱۳۲۱۹ دستگاه فروخته شده در سال ۲۰۲۳، افزایش چشمگیر ۱۲۵ درصدی را نشان میدهد. میتسوبیشی پیش از این در اوایل سال جاری اعلام کرده بود که میراژ از بازار ایالات متحده خارج خواهد شد و هیچ مدل ۲۰۲۵ برای آن در نظر گرفته نشده است. بنابراین این شرکت فقط سازنده کراساوور خواهد بود.
فروش کلی این برند ژاپنی در ایالات متحده نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد افزایش یافت و در مجموع به ۱۰۹۸۴۳ دستگاه رسید که بهترین عملکرد آن از سال ۲۰۱۹ به بعد است.
هر پنج مدل در خط تولید میتسوبیشی افزایش فروش را تجربه کردهاند. در صدر جدول فروش، اوتلندر قرار دارد که همچنان پرفروشترین محصول میتسوبیشی است. حتی با وجود یک مدل بهروزرسانیشده در آینده (که قرار است در فوریه ۲۰۲۵ عرضه شود)، اوتلندر با فروش ۹۶۲۴ دستگاه در سه ماهه چهارم، با افزایش ۷٫۲ درصدی نسبت به سه ماهه چهارم ۲۰۲۳، اعداد قابل قبولی را ثبت کرد. برای کل سال، فروش اوتلندر با افزایش ۶.۵ درصد به ۴۵۲۵۳ دستگاه رسید و بهترین عملکرد فروش خود را تا به امروز رقم زد.
منبع: carscoops
۵۸۳۲۲
source