به گزارش صنعت ماشین،

 صنایع خودروسازی ایلیا یکی از خودروسازان موفق خصوصی در کشور است که حدود دو سال است با مونتاژ شاسی‌بلند آفرودی دایون Y7 توانسته در بازار کشورمان بسیار موفق ظاهر شود. این شرکت خودروساز، اخیرا برند زیر مجموعه خود را با نام ایلیا پارس کیان معرفی کرد. همچنین در مراسم معرفی از این برند به صورت همزمان از کراس‌اوور جدیدش با نام اونترا U75 پلاس نیز رونمایی کرد. 

اونترا U75 پلاس؛ کراس اوور مدرن در مسیر نوین! +تصاویر و مشخصات فنی

اونترا U75 پلاس؛ چینی تازه‌نفس بازار ایران

اونترا U75 پلاس در حقیقت کراس‌اوور جمع‌وجور شرکت خودروسازی سینوتراک چین است که طراحی و ساخت آن متعلق به زیر برند این خودروساز چینی یعنی VGV است. این خودرو به منظور ارائه سطح بالایی از راحتی، کیفیت و ایمنی به بازار ایران آمده است. بر این اساس شرکت ایلیا پارس کیان نام اونترا (Aventra) را جایگزین VGV کرده است. دلیل چنین نام‌گذاری، آغاز فصل جدیدی از ماجراجویی با این خودرو است. در حقیقت اونترا مخفف عبارت اسپانیایی اونچرا است که به معنای ماجراجویی است. 

اونترا U75 پلاس؛ کراس اوور مدرن در مسیر نوین! +تصاویر و مشخصات فنی

طراحی بدنه زیبا و اسپرت اونترا U75 پلاس

اونترا U75پلاس از نظر سایز ابعاد بدنه از طول 4825 میلی‌متر، عرض 1870 میلی‌متر، ارتفاع 1691 میلی‌متر و فاصله محوری 2800 میلی‌متری برخوردار است. همین مساله سبب شده تا این کراس‌اوور تبدیل به یک خودرو 7 نفره شود. با نگاهی به پروفیل بدنه این کراس‌اوور شاهد استفاده از خط تیز افقی روی بدنه با مجموعه‌ای از سطوح تخت هستیم که با استفاده از رینگ‌های 18 اینچی آلومینیومی اسپرت ظاهر بسیار جوان‌پسند به این خودرو بخشیده است. در نمای جلو شاهد طراحی چراغ‌های نسبتا کشیده هستیم که با جلوپنجره شش ضلعی کاملا جوان‌پسند و جذاب به نظر می‌رسد. در نمای عقب چراغ‌های نسبتا کشیده طراحی شده که با فرمت L شکل LED چراغ‌های عقب و یک حجم‌پردازی نسبتا خاص نمای زیبا و جذابی به این خودرو می‌دهد. هرچند که اضافه شدن اگزوزهای غیرفعال در طرفین سپر به همراه دیفیوزر میانی کمی حالت اسپرت بودن به این خودرو می‌‌دهد. از نظر کیفیت رنگ نسبت به هم‌کلاس‌های چینی خود در سطح بالاتری قرار دارد.

اونترا U75 پلاس؛ کراس اوور مدرن در مسیر نوین! +تصاویر و مشخصات فنی

کابین لوکس و مدرن کراس‌اوور ایلیا پارس کیان

با ورود به کابین اونترا U75 پلاس با سبک طراحی هوشمندانه و بسیار باکیفیت مواجه می‌شویم. به این معنا که یک نمایشگر 10.1 اینچی برای مجموعه پشت آمپر و یک نمایشگر 10.25 اینچی برای سیستم مولتی‌مدیا تعبیه شده تا با پنل دیجیتالی سیستم تهویه مطبوع؛ فضای کاملا مدرنی را فراهم آورد. اما تریم دو رنگ مشکی و مارون و استفاده از پلاستیک نرم روی داشبورد و همچنین مواد باکیفیت، سبب ایجاد یک فضای باکیفیت و لوکس‌گرایانه برای سرنشینان شده است. طراحی سقف پانوراما فضای داخلی را کاملا دلنشین جلوه می‌دهد. غربیلک فرمان دی‌کات و دسته دنده روتاری از دیگر ویژگی‌های به‌روز طراحی داخلی اونترا U75 پلاس است. به لطف فاصله 2800میلی‌متری فضای ردیف دوم برای سرنشینان بسیار مناسب و راحت بوده که در این کلاس از کراس‌اوورها، دردانه ایلیا پارس کیان یکی از بهترین گزینه‌ها به‌حساب می‌آید.

اونترا U75 پلاس؛ کراس اوور مدرن در مسیر نوین! +تصاویر و مشخصات فنی

توان و گشتاوری که بالاست!

آنچه اونترا U75 پلاس را نسبت به رقبای خود متمایز می‌سازد؛ قوای محرکه‌ای پرتوان آن است. به عبارت دیگر یک موتور چهارسیلندر خطی دولیتری مجهزبه سیستم توربوشارژ و سیستم پاشش سوخت مستقیم، قوای محرکه این کراس‌اوور جمع‌وجور را تشکیل می‌دهد. این پیشرانه طراحی و ساخت آن مربوطه به گریت‌وال موتور است و از نظر کیفیت نسبت به رقبای مونتاژی خود در ایران، یک سر و گردن بالاتر خواهد بود. با در نظر گرفتن حجم موتور دولیتری و سیستم توربوشارژ و پاشش سوخت مستقیم، قدرتی برابر 226 اسب‌بخار و گشتاوری برابر 385 نیوتن‌متر را تولید می‌کند. این قدرت و گشتاور به کمک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو انتقال می‌یابد. هرچند که جالب است بدانید که مبدل گشتاور این گیربکس به دلیل طراحی آلمانی از عمرمفید بالاتری برخوردار است. همین عامل سبب می‌شود تا در بلندمدت، هزینه نگهدای بسیار پایین‌تری نسبت به رقبای هموطن خود در بازار کشورمان داشته باشد. باتوجه به اینکه اونترا U75 پلاس از وزن خالص 1600 کیلوگرمی برخوردار است، اما تنها 8.2 ثانیه زمان نیاز است تا به سرعت 100 کیلومتر برساعت دست یابد. همچنین طبق آنچه که شرکت ایلیا پارس کیان اعلام کرده؛ این خودرو در هر 100 کیلومتر تنها 8.5 لیتر بنزین مصرف می‌کند. باتوجه به حجم موتور دولیتری آن، این مصرف سوخت سیکل ترکیبی معقول و مناسب به نظر می‌آید. 

عملکرد سیستم تعلیق اونترا U75 پلاس

از نظر سیستم تعلیق این خودرو در محور جلو از مک‌فرسون استرات و در محور عقب از سیستم مولتی‌لینک بهره می‌گیرد. این ساختار سیستم تعلیق سبب سواری باکیفیت و ارائه رانندگی دلچسب با آن برای سرنشینان می‌شود. هرچند که رینگ‌های 18 اینچی آلومینیومی به خوبی توانسته  اثرگذاری مثبتی در کیفیت سواری داشته باشد. همچنین به لطف توزیع وزن نسبتا مناسب میان دو محور جلو و عقب، هندلینگ خوبی خواهد داشت. از سوی دیگر سیستم ترمز این کراس‌اوور در هر چهارچرخ دیسکی خنک‌شونده بوده که عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود به نمایش می‌گذارد.

سطح امکانات رفاهی و ایمنی کراس‌اوور ایلیا پارس کیان 

اونترا U75 پلاس به لیست بلند بالای از امکانات رفاهی و ایمنی صنعت خودرو تجهیز شده است. از مهم‌ترین آن می‌توان به سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم کمکی حرکت در سرپایینی، کروز کنترل، سانروف پانوراما، آینه‌های جانبی تاشو برقی، تریم چرمی صندلی‌ها، تنظیم برقی 6 حالته صندلی راننده، تنظیم دستی 4 حالته صندلی سرنشین جلو، ترمز پارک برقی و اتوهلد، ورود بدون کلید(کی‌لس)، استارت دکمه‌ای، سیستم نشانگر فشار باد تایرها، سنسور پارک عقب، کنترل کشش، دو ایربگ، سیستم محافظ فعال واژگونی، هشدار خروج از خط، سامانه هشدار برخورد از جلو، دوربین 360 درجه و سیستم صوتی مجهزبه شش بلندگو با ساب‌ووفر و… اشاره کرد.

 

source

توسط chaarcharkh.ir