مدیرکل دفتر غرب آسیا سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به مهم‌ترین تحولات تجاری ایران با کشورهای غرب آسیا از افزایش تعداد مراکز تجاری ایران در این کشورها در سال جاری خبر داد.

افزایش مراکز تجاری ایران در کشورهای غرب آسیا

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما،  مدیرکل دفتر غرب آسیا سازمان توسعه تجارت ایران اهداف ترویجی را یکی از رویکردها و کارویژه‌های اصلی سازمان توسعه تجارت ایران دانست و افزود: در سال جاری برگزاری نمایشگاه‌ها، پذیرش و اعزام هیات‌های تجاری باجدیت بیشتری دنبال شد.

به گفته عبدالامیر ربیهاوی، در سال جاری بیشترین پاویون‌های کشورمان در نمایشگاه‌های بین المللی کشورهای ترکیه ،عراق و امارات وعمان برگزار شد و ایران توانست ضمن تصاحب بازارهای جدید در این کشورها توانمندی‌های صنعتی و تولیدی خود را به معرض دید بگذارد.

مدیرکل دفتر غرب آسیا سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به افزایش پذیرش هیات‌های تجاری در دفتر غرب آسیا، تصریح کرد: بیشترین ظرفیت پذیرش از کشورهای ترکیه، عراق و عمان انجام شد. همچنین از امارات متحده عربی، کویت و عربستان نیز پذیرش‌هیات صورت گرفت و در جذب هیات‌های تجاری برای رویداد ایران اکسپو ۱۴۰۳ دفتر غرب آسیا بسیار فعال بود و هم اکنون نیز برای موفقیت بیشتر اکسپو سال آینده برنامه‌ریزی‌های خود را آغاز کرده است.

این مقام مسئول از افزایش تعداد مراکز تجاری در سال جاری خبر داد و افزود: مراکز تجاری در کنار سفارت و رایزنان بازرگانی می‌توانند فعالیت‌های خوبی در زمینه توسعه تجارت انجام بدهند و خدمات تجاری خود را دراختیار بخش خصوصی و دولتی بگذارند؛ درکشورهایی که حجم تجاری ما بالا است تعداد مراکز تجاری فعال خود را افزایش یا تثبیت کردیم.

عبدالامیر ربیهاوی در پایان بیان کرد: در سال جاری زمینه شروع فعالیت تجاری با برخی کشورها از جمله عربستان باز شد و به بیان دیگر روابط تجاری ما با این کشور وارد فصل جدیدی شد؛ دراین خصوص نمایندگان بخش خصوصی با همکاری اتاق بازرگانی ایران ارتباطات خوبی را با شرکت‌های عربستانی ایجاد نموده اند. با این توصیف حضور در نمایشگاه‌های دو کشور پررنگ‌تر شده است؛ همچنین با همکاری اتاق بازرگانی مشترک ایران و کویت و مرکز تجاری فعال درکویت از ظرفیت وفرصت‌های اقتصادی وتجاری این کشوربهره برداری بیشتری داشته باشیم.

source

توسط chaarcharkh.ir