به گزارش بازار، نسل جدید تویوتا کرولا که نسل سیزدهم آن محسوب می‌شود، سال ۲۰۲۷ وارد بازار خواهد شد. این نسل از موتورهای هیبریدی جدید و طراحی جسورانه‌تر بهره می‌برد.

نسل جدید تویوتا کرولا با الهام‌ از نسل‌های جدید تویوتا C-HR پلاس، تویوتا پریوس و تویوتا کمری طراحی می‌شود؛ بنابراین در نمای جلو این خودرو، جلوپنجره T شکل با ظاهری تیز و چراغ‌های جلو LED بومرنگ‌ مانند می‌بینیم. در نسخه‌ اسپرت GR، نیز تزیینات فیبرکربنی، رینگ‌های بزرگ و سپرهای متفاوت لحاظ خواهد شد.

نسل جدید تویوتا کرولا در ۳ فرم سدان چهاردر، هاچ‌بک پنج‌در و استیشن واگن یا تورینگ عرضه می‌شود. بااین‌حال هر بازار فقط از یک یا دو فرم بدنه بهره می‌برد؛ برای مثال نسخه تورینگ در آمریکای شمالی عرضه نمی‌شود.

کابین پریوس برای نسل جدید تویوتا کرولا

خودروساز ژاپنی برای طراحی داخلی نسل سیزدهم کرولا، از کابین پریوس جدید الهام خواهد گرفت؛ بنابراین کلاستر دیجیتال و نمایشگر ۱۲.۳ اینچی سیستم سرگرمی را در این خودرو خواهید دید. با ترکیب جدید نمایشگرهای تویوتا پریوس، دیگر نیازی به هدآپ دیسپلی نیست و کلاستر می‌تواند این وظیفه را نیز انجام دهد. امکاناتی همچون اندروید اتو، اپل کارپلی و شارژر بی‌سیم تلفن همراه در این خودرو لحاظ خواهد شد. بااین‌حال تویوتا ممکن است فرمان صوتی هوشمند، ناوبری یکپارچه و دستیار رانندگی سطح ۲ را در تیپ‌های مجهزتر ارائه دهد.

تویوتا درحال‌توسعه نسل جدید موتورهای ۱.۵ و ۲ لیتری خود است. این موتورها در نسل بعدی کرولا نیز استفاده خواهد شد. موتور ۱.۵ لیتری جدید تویوتا با تنفس طبیعی، حداکثر ۱۲۸ اسب‌بخار قدرت آزاد می‌کند. در نسخه توربوشارژر، این رقم به ۱۷۸ اسب‌بخار می‌رسد. همچنین صحبت‌هایی از ترکیب این موتور با پیشرانه‌های برقی به میان آمده است.

موتور دولیتری چهارسیلندر جدید تویوتا فقط با توربوشارژر عرضه خواهد شد. قدرت این موتور می‌تواند تا ۴۰۰ اسب‌بخار افزایش یابد. این پیشرانه احتمالاً با سیستم AWD یا تمام چرخ محرک همراه خواهد شد.

مقامات تویوتا به ادامه استفاده از گیربکس دستی در نسل جدید تویوتا کرولا اذعان کرده‌اند. البته این گیربکس فقط در تیپ اسپرت GR ارائه خواهد شد. نسل سیزدهم کرولا سال ۲۰۲۶ معرفی خواهد شد و از ابتدای سال ۲۰۲۷، مشتریان می‌توانند آن را بخرند.

source

توسط chaarcharkh.ir