به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از پدال، بیوایدی برای سال ۲۰۲۵ دو برابر فروش ۲۰۲۴ را پیشبینی کرده است. مدیرعامل BYD ادعا میکند غالب سود این شرکت از فروش خارجی تأمین خواهد شد.
آیا BYD میتواند از هر خودرو بیش از تویوتا سود کسب کند؟
پس از سال رکوردشکن ۲۰۲۴، بیوایدی معتقد است تازه به ابتدای راه رسیده. غول چینی خودروهای الکتریکی اوایل این هفته اعلام کرد که در سال ۲۰۲۴ درآمد آن به رکورد ۷۷۷.۱ میلیارد یوان (معادل ۱۰۷ میلیارد دلار) رسیده است.
حتی با وجود برخی از مقرونبهصرفهترین خودروهایش، از جمله سیگال که در چین با قیمتی کمتر از ۱۰,۰۰۰ دلار (۶۹,۸۰۰ یوان) عرضه میشود، این شرکت در حال سودآوری است.
وانگ چوانفو، مدیرعامل بیوایدی، اطمینان دارد که وقتی این شرکت به حجم تولید تویوتا برسد، خودروهایش سودآورتر خواهند بود. او به تحلیلگران گفت که کنترل هزینههای BYD بسیار خوب است و با ادامه رشد فروش، این موضوع آشکارتر خواهد شد.
تویوتا در سال ۲۰۲۴ با فروش ۱۰.۸ میلیون دستگاه، همچنان پرفروشترین خودروساز جهان باقی ماند. در مقابل، BYD تنها حدود ۴.۲۷ میلیون دستگاه خودروی متکی بر موتور الکتریکی (NEV)، شامل خودروهای تمام برقی و هیبریدی، فروخت.
بیوایدی در سال ۲۰۲۲ تولید خودروهای با موتور احتراق داخلی (ICE) را متوقف کرد تا بر خودروهای هیبریدی شارژی (PHEV) و الکتریکی (EV) تمرکز کند. این تصمیم تاکنون نتیجه داده و فروش آن در سال ۲۰۲۴ نسبت به سال قبل ۴۱٪ افزایش یافته است.
ادعای مدیرعامل BYD در حالی است که این برند به گسترش خود در بازارهای جهانی ادامه میدهد. او به تحلیلگران گفت که این شرکت قصد دارد در سال ۲۰۲۵ بیش از ۸۰۰,۰۰۰ دستگاه خودرو در خارج بفروشد، یعنی بیش از دو برابر فروش ۴۱۷,۲۰۴ دستگاه در سال ۲۰۲۴.
بیوایدی «فرصتهای عالی» برای رشد در آمریکای لاتین و جنوب شرق آسیا میبیند، مناطقی که نسبت به برندهای چینی بازتر هستند. همچنین BYD انتظار دارد سهم بازارش در بریتانیا که آن هم پذیرای خودروهای چینی است، «بهطور قابل توجهی» افزایش یابد.
وانگ گفت BYD میتواند با مونتاژ محلی خودروها در عین حال که قطعات کلیدی را از چین تأمین میکند، هزینهها را پایین نگه دارد. او گفت بیشتر سود شرکت در آینده، از فروش خارجی حاصل خواهد شد، اما زمان دقیق آن را مشخص نکرد.
BYD هماکنون یک برند پیشرو در بازار خودروهای الکتریکی برزیل، استرالیا، مکزیک، تایلند و سایر مناطق جنوب شرق آسیا است.
پس از راهاندازی یک کارخانه تولید در تایلند سال گذشته، BYD در حال ساخت تأسیسات تازه برای برزیل، مجارستان، ترکیه و اندونزی است. همچنین این شرکت چشم به راهاندازی سومین کارخانه خود در اروپا، احتمالاً در آلمان، دارد.
اگرچه بسیاری بیوایدی را با خودروهای الکتریکی ارزان، مثل سیگال (Seagull) میشناسند، اما این شرکت در حال عرضه مجموعهای از خودروهای لوکس جدید، شاسیبلندهای هوشمند و سوپرکارهای الکتریکی نیز هست. بیوایدی همچنین بهسرعت در حال پیشرفت در فناوری باتریهای حالت جامد، سیستمهای رانندگی هوشمند، شارژرهای فوقسریع و سایر زمینهها است تا رشد خود را در سالهای آینده تقویت کند.
پیشینه BYD بهعنوان یک تولیدکننده باتری، به پیشرفت امروز آن کمک کرده است، اما این شرکت همچنان به توسعه فناوریهای جدید برای حفظ جایگاه پیشرو خود ادامه میدهد.
با تولید تقریباً تمام قطعات خودرو در داخل شرکت، بیوایدی میتواند خودروهایی با قیمت بسیار مقرونبهصرفه عرضه کند. بهعنوان مثال، این شرکت تمام قطعات خودروی دلفین را بهجز شیشهها و تایرها توسط قطعهسازان خودش تولید میکند.
در حالی که تویوتا این هفته راهاندازی کارخانه باتریهای EV خود در ژاپن را به تأخیر انداخت، این حرکت ممکن است باعث شود در رقابت با BYD و دیگر بازیگران در صنعت خودروهای الکتریکی هوشمند و پیشرفته، بیشتر عقب بیفتد.
۵۸۳۲۲
source