به گزارش بازار، این خودروها با ۲ نام جنسیس G۹۰ X Gran Coupe و جنسیس G۹۰ X Gran Convertible در نمایشگاه خودرو سئول ۲۰۲۵ معرفی شدند. معرفی این خودروها باعث شده برند جنسیس کادیلاک کرهای نامیده شود.
هر ۲ مدل کوپه و کانورتیبل از جنسیس G۹۰ نمادهایی از توانایی طراحی هیوندای معرفی شدهاند. این خودروها آماده تولید به نظر میرسند، هرچند نمیتوان به عرضه نهایی آنها امیدوار بود. در کنار این خودروها، هیوندای از مدلهای جدید نکسو و آیونیک ۶ نیز رونمایی کرد.
جنسیس G۹۰ کوپه و کانورتیبل، رقبایی برای بزرگان
رونمایی جنسیس G۹۰ کوپه و کانورتیبل در نمایشگاه خودرو سئول، باعث میشود این خودروها را رقیبی برای بنتلی کانتیننتال GT/GTC و لکسوس LC/LC کانورتیبل بدانیم. درهای عقب جنسیس G۹۰ حذف شدهاند و این خودرو به کوپه بزرگی دودر تبدیل شده است. در نسخه کوپه، شاهد استفاده از رنگ سبز زیتونی و چرم سبز برای کابین خودرو هستیم ولی در نسخه کانورتیبل از رنگهای آبی مشابه انگور Cabernet Sauvignon از لیورنو، ایتالیا استفاده شده است.
برند کرهای جنسیس حدود یک دهه پیش در قالب زیرشاخه مستقل هیوندای از این شرکت جدا شد. این برند طی یک دهه، بیش از یکمیلیون و ۳۰۰ هزار خودرو فروخته است که رقم مناسبی برای برند لوکس به حساب میآید. بیشتر مدلهای عرضهشده از برند جنسیس، شاسیبلند و سدان هستند اما در برخی بازارها همچون اروپا جنسیس G۷۰ شوتینگ بریک نیز عرضه شد.
جنسیس اکنون جایگاه خود را در بازار جهانی تثبیت کرده و میخواهد به رقیبی برای مرسدس بنز و بیامو تبدیل شود. معرفی مدلهای کوپه و کانورتیبل یکی از راهکارهای جنسیس است تا جایگاه خود را تقویت کند. این کوپههای پر زرقوبرق، خریداران بسیاری را به نمایشگاهها میکشانند، حتی اگر درنهایت مشتریان با خودروی نظیر جنسیس G۷۰ از آن خارج شوند. هیوندای قدرت لازم برای تأمین مالی چنین پروژههای ویژهای را دارد و نگران بازگشت فوری سرمایه خود نیست.
source