صنعت ماشین: BYD چین با معرفی Dolphin Surf، فشار بر خودروسازان اروپایی را افزایش داد. در ادامه تلاش‌های چین برای تسلط بر بازار جهانی خودرو‌های برقی، شرکت بی وای دی (BYD) طی مراسمی در برلین، از دهمین مدل برقی خود در بازار اروپا با نام Dolphin Surf رونمایی کرد.

به گزارش صنعت ماشین،

 BYD چین با معرفی Dolphin Surf، فشار بر خودروسازان اروپایی را افزایش داد. در ادامه تلاش‌های چین برای تسلط بر بازار جهانی خودرو‌های برقی، شرکت بی وای دی (BYD) طی مراسمی در برلین، از دهمین مدل برقی خود در بازار اروپا با نام Dolphin Surf رونمایی کرد. این خودرو که نسخه اروپایی مدل پرفروش «سی گال» در چین به شمار می‌رود، با قیمت پایه ۲۲‌هزار و ۹۹۰ یورو روانه بازار خواهد شد؛ قیمتی که بسیاری از تحلیلگران آن را چالشی مستقیم برای خودروسازان سنتی اروپایی تلقی می‌کنند.

مدل Dolphin Surf در سه نسخه و با برد‌های متفاوت عرضه خواهد شد. نسخه پایه دارای برد حرکتی ۳۲۲ کیلومتر بوده و با قیمت ۲۲‌هزار و ۹۹۰ یورو فروخته می‌شود. نسخه دیگر با برد ۵۰۷ کیلومتر، ۲۴‌هزار و ۹۹۰ یورو قیمت دارد. نکته قابل‌توجه این است که BYD اعلام کرده تا پایان ژوئن، تمامی نسخه‌های این خودرو با تخفیف بین ۱۹‌هزار و ۹۹۰ تا ۲۴‌هزار و ۹۹۰ یورو در بازار اروپا عرضه خواهند شد.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که هنوز بخش عمده‌ای از خودرو‌های برقی بازار اروپا با قیمت‌هایی بالاتر از ۳۰‌هزار یورو معامله می‌شوند و تنها تعداد معدودی از مدل‌ها مانند داچیا اسپرینگ یا Leapmotor T ۰۳ قیمتی کمتر از ۲۰‌هزار یورو دارند. انتظار می‌رود تا پایان سال‌جاری میلادی، حدود ۱۱ مدل برقی جدید با قیمت زیر ۲۵‌هزار یورو از سوی خودروسازان مطرحی همچون فولکس واگن، رنو، فیات و هیوندای عرضه شود؛ اما به باور کارشناسان، BYD با استراتژی قیمت‌گذاری تهاجمی، بازار را غافلگیر کرده است. «ماریا گراتزیا داوینو» مدیر منطقه‌ای BYD در بازار‌هایی از جمله آلمان، در مراسم رونمایی این خودرو اعلام کرد: «بخش خودرو‌های کامپکت، مرز بعدی در الکتریکی سازی بازار اروپاست. ما معتقدیم این بخش از بازار، ظرفیت رشد قابل‌توجهی دارد.» BYD که سال گذشته موفق شد از تسلا پیشی بگیرد و عنوان بزرگ‌ترین خودروساز برقی جهان را از آن خود کند، اکنون در حال بازنگری اساسی در نحوه حضور خود در بازار اروپاست. این شرکت در ماه‌های اخیر شبکه فروش خود را در اروپا گسترش داده، سبد محصولات خود را با خودرو‌های هیبریدی تکمیل کرده و همچنین مدیرانی با تجربه بومی را به خدمت گرفته است.

نتایج این بازنگری، در داده‌های فروش منعکس شده است. تنها در بازار آلمان، BYD طی چهار ماه نخست سال‌جاری توانسته ۲‌هزار و ۷۹۱ دستگاه خودرو بفروشد؛ آماری که به تنهایی تقریبا با کل فروش سال گذشته در این کشور برابری می‌کند. در سطح اتحادیه اروپا نیز فروش این برند در سه ماه نخست سال ۲۰۲۵، چهار برابر شده و به ۳۷‌هزار و ۲۰۱ دستگاه رسیده است. در مقابل، فروش تسلا در همین مدت با افت ۳۷.۲ درصدی مواجه بوده است.

خانم داوینو همچنین اعلام کرد که BYD در سال‌جاری میلادی وارد ۱۲بازار جدید اروپایی خواهد شد و تعداد مراکز فروش خود را به بیش از‌هزار نقطه افزایش خواهد داد.

source

توسط chaarcharkh.ir