گوگل با معرفی کارتهای خلاصهسازی ایمیل، هوش مصنوعی جیمینی را به inbox کاربران میآورد. این ویژگی به طور خودکار محتوای ایمیلها را خلاصه میکند.
به گزارش تجارت نیوز، گوگل با رونمایی از کارتهای خلاصهسازی ایمیل، هوش مصنوعی جیمینی را به طور برجستهتری در جیمیل کاربران قرار داده است. این شرکت روز پنجشنبه اعلام کرد کاربران دیگر نیازی به انتخاب گزینهای برای خلاصهسازی ایمیل با کمک هوش مصنوعی ندارند. بهجای آن، هوش مصنوعی به طور خودکار و در صورت نیاز، محتوای ایمیلها را خلاصه میکند و نیازی به تعامل کاربر نیست.
جیمینی و خدمات جدید
زمانی که جیمینی سال گذشته در نوار کناری جیمیل راهاندازی شد، یکی از ویژگیهای آن به کاربران این امکان را میداد که مکالمات طولانی ایمیلی خود را خلاصه کنند. این ویژگی به همراه ابزارهای دیگری مانند امکان نوشتن پیشنویس ایمیل و دیدن پاسخهای پیشنهادی در دسترس بود. حالا گوگل این هوش مصنوعی را به کار میگیرد تا در inbox کاربران بیشتر اثرگذار باشد، فارغ از اینکه آیا کاربران تمایل به استفاده از آن دارند یا خیر.
به گفته کارشناسان، این بهروزرسانی مثالی دیگر از نفوذ سریع هوش مصنوعی در نرمافزارها و خدماتی است که افراد بیشترین استفاده را از آنها میکنند. با این حال، شایان ذکر است خلاصهسازیهای هوش مصنوعی همیشه قابل اعتماد نیستند؛ به عنوان مثال، زمانی که اپل خلاصهسازی هوش مصنوعی را برای اعلانهای اپلیکیشن راهاندازی کرد، بیبیسی دریافت که این ویژگی در خلاصهسازی تیترهای خبری اشتباهات مکرری را به نمایش گذاشته است. در نهایت، اپل مجبور به متوقف کردن این ویژگی برای اپلیکیشنهای خبری شد.
چالشهای کیفیت و دقت
ویژگیهای هوش مصنوعی گوگل نیز در برخی موارد با اشکالاتی مواجه شدهاند. به عنوان مثال، ویژگی خلاصهسازی هوش مصنوعی در جستوجوی گوگل نیز به طور مکرر اشتباهاتی را به نمایش گذاشته و اطلاعات نادرست و کیفیت پایین را ارائه کرده است. با این حال، با کارتهای خلاصهسازی جدید ایمیل، جیمینی نقاط کلیدی ایمیلهای طولانی را فهرست میکند و سپس بهروزرسانیهای آن را با دریافت پاسخها ادامه میدهد.
سخنگوی گوگل دراینباره گفت: «این ویژگی جایگزین گزینه دستی خلاصهسازی ایمیل نخواهد شد و این گزینه هنوز به عنوان یک گزینه در بالای ایمیل و در نوار کناری جیمیل قابل مشاهده خواهد بود.»
تنظیمات و دسترسیها
این ویژگی در ابتدا تنها برای ایمیلهایی به زبان انگلیسی در دسترس خواهد بود. بسته به منطقه جغرافیایی، کارتهای خلاصهسازی ممکن است به طور پیشفرض فعال یا غیرفعال باشند. به عنوان مثال، ویژگیهای هوشمند در اتحادیه اروپا، انگلستان، سوئیس و ژاپن غیرفعال هستند. دیگر کاربران میتوانند این ویژگی را از طریق تنظیمات جیمیل و بخش «ویژگیهای هوشمند» فعال یا غیرفعال کنند. همچنین، مدیران محل کار میتوانند گزینههای شخصیسازی را برای کاربران از طریق کنسول مدیریت غیرفعال کنند.
به طور کلی، این اقدام گوگل نشاندهنده تلاشهای مستمر این شرکت برای ارتقای تجربه کاربری و استفاده از هوش مصنوعی در خدمات خود است. در آینده، با پیشرفتهای بیشتر در این زمینه، شاهد تغییرات چشمگیری در نحوه مدیریت ایمیلها و ارتباطات خواهیم بود.
source