وزیر ارتباطات در نشست مدیران پستی سراسر کشور:

وزیر ارتباطات گفت: سند راهبردی پست نباید فقط جنبه نمایشی داشته باشد، بلکه باید مبنای عمل قرار گیرد و اقدامات مطابق با آن پیگیری شود.»

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو،  سید ستار هاشمی در نشستی با حضور مدیران پستی سراسر کشور، پس از شنیدن گزارش مدیرعامل شرکت ملی پست و چند تن از مدیران این شرکت که به بیان مسائل و چالش‌های این حوزه پرداختند، گفت: مجموعه شرکت ملی پست با همراهی و مدیریت شما بر این مجموعه در مسیر خوبی قرار گرفته است.

 

هاشمی با تاکید بر این‌که شرکت ملی پست را بخشی از خانواده وزارت ارتباطات می‌داند، افزود: انتخاب مدیرعامل از درون بدنه این شرکت، با هدف تقویت انگیزه، استفاده از ظرفیت‌های موجود و تحقق شعار «ما می‌توانیم» انجام شد؛ اقدامی که می‌تواند رضایت عمومی و اعتماد بیشتر مردم را در پی داشته باشد.

وی ابراز امیدواری کرد این حرکت رو به جلو با شتاب ادامه یابد، چرا که جایگاه این شرکت به ویژه پس از رشد تجارت الکترونیک در جامعه شاخص بوده و می‌تواند با تکیه بر این اعتماد، نقش آفرینی کند.

هاشمی، بهترین ملاک ارزیابی را قضاوت و رضایت مردم برشمرد و گفت: طبق آمار ارائه شده، مردم به پست اعتماد دارند و باید این روند ارتقا یابد.

 

وزیر ارتباطات در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های زیرساختی موجود، خواستار بهره‌برداری حداکثری از آن‌ها به‌ویژه در حوزه زیرساخت‌ها ابری شد و گفت: در ماده ۱۰۷ قانون برنامه هفتم پیشرفت، موضوع «ابر دولت» مطرح شده تا فعالیت‌های جزیره‌ای یکپارچه شود. با توجه به اینکه مسئولیت این زیرساخت با وزارت ارتباطات است، انتظار داریم شرکت‌ها به‌جای ایجاد مراکز داده مجزا در استان‌ها، از این بستر مشترک استفاده کنند.

 

هاشمی با اشاره به شعار محوری وزارت ارتباطات با عنوان «ارتباطات پایدار امروز، زندگی هوشمند فردا»، گفت: پست به‌عنوان یکی از بسترهای مهم ارتباطی کشور باید از ظرفیت‌های هوشمندسازی برای کاهش مراجعات حضوری و ارتقای کیفیت خدمات استفاده کند.

وی تبلور این شعار را در مجموعه پستی کشور، «هوشمندسازی کدپستی» دانست و با اشاره به تاکیدات رئیس جمهوری مبنی بر به سامان رسیدن این رسالت با به سرانجام رساندن پروژه ملی «جی‌نف»، گفت: تعامل خوب و سازنده پست با سازمان ثبت اسناد و املاک در دوره جدید ارزشمند بوده و می‌تواند به بهره‌وری و پرهیز از موازی‌کاری و کاهش هزینه ها به‌خصوص در بحث تهیه نقشه و پارسل بندی کمک شایانی کند که در صورت به سامان رسیدن آن، زمینه هوشمندسازی و ارائه خدمات با کیفیت به مردم را فراهم کند.

 

سند راهبردی پست باید اجرایی شود

وزیر ارتباطات، تدوین سند راهبردی شرکت ملی پست را اقدامی امیدبخش خواند و تصریح کرد: این سند نباید فقط جنبه نمایشی داشته باشد، بلکه باید مبنای عمل قرار گیرد و اقدامات مطابق با آن پیگیری شود.

وی همچنین بر اهمیت اجرا و تداوم پیگیری‌ها تأکید کرد و گفت: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، آنچه اهمیت دارد اجرا و پیگیری مستمر است؛ لذا انتظار داریم اقدامات شرکت پست بر اساس این سند صورت گیرد.

 

هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به درخواست جذب نیرو، تصریح کرد: نیروی انسانی سرمایه ارزشمند ماست، اما جذب نیرو باید با مطالعه استانداردهای جهانی و بر اساس سرانه مرسولات و بهره‌وری انجام شود؛ در غیر این‌صورت انباشت نیرو، خود به معضل تبدیل خواهد شد.

وی افزود: اگر در مقایسه با الگوهای جهانی نیاز واقعی وجود داشته باشد، از جذب نیرو حمایت می‌کنیم، ولی در بسیاری موارد، توانمندسازی نیروی انسانی اولویت دارد.

 

وزیر ارتباطات خواستار تسریع در نهایی‌سازی اساسنامه شرکت ملی پست شد و گفت: زمان زیادی از این موضوع گذشته و باید با بهره‌گیری از مشاوران داخلی یا بین‌المللی، اساسنامه‌ای منطبق با سیاست‌های وزارت و اقتضائات روز تهیه و تصویب شود.

وی در پایان، بر استمرار جلسات مستقیم با مدیران پستی تأکید کرد و گفت: این جلسات فرصتی برای بیان بی‌واسطه اقدامات، موانع و نیازهای حوزه پست است تا بر اساس آن، تصمیم‌های حمایتی متناسب اتخاذ شود و منافع آن به مردم برسد.

source

توسط chaarcharkh.ir