نمایشگاه خودرو شیراز ؛

صنعت ماشین: شرکت سپهر آسا دیزل با دو مصحول کشنده هرون ایکس 7 و کامیونت ایکس 2 در بیست و دومین نمایشگاه خودرو شیراز 1404، حضور پیدا کرده است.

به گزارش صنعت ماشین،

 شرکت سپهر آسا دیزل به عنوان یکی از خودروسازان تجاری حاضر در این رویداد مهم خودرویی، با توجه به اهمیت نمایشگاه خودرو شیراز به دلیل موقعیت لجستیکی این شهر، دست پر با دو محصول جدیدش به این نمایشگاه آمده است.

سپهر آسا دیزل با هرون X7 و X2 در نمایشگاه شیراز حضور یافت

کشنده هرون X7

اخیرا شرکت سپهر آسا دیزل به صورت رسمی از کشنده هرون X7 و دو کامیونت هرون X2 بدون خواب و نیم خواب‌دار رونمایی کرد. کشنده هرون X7 به لطف طراحی مشابه محصولات شرکت خودروسازی ولوو از چهره بسیار جذاب و البته زیبا برخوردار است. در حقیقت چنین طراحی تا به امروز در هیچ کشنده‌ای چینی شاهد نبودیم؛ این نوع طراحی سبب شده تا محصول سپهرآسا از نظر ظاهری نیز نسبت به سایر کشنده‌های چینی یک سر و گردن بالاتر باشد. کابین کشنده هرون X7 به بالاترین امکانات رفاهی و ایمنی تجهیزشده که سطح راحتی بالایی را در اختیار راننده می‌گذارد. بر این اساس در بخش فنی هرون X7 شاهد نصب یک موتور شش سیلندر خطی 13000سی‌سی مجهزبه فناوری توربوشارژ هستیم. این موتور در حقیقت همان پیشرانه کامینز ISZ520 است. این موتور از سیستم توربوشارژ و سیستم پاشش تزریق سوخت ریل مشترک بهره می‌گیرد که می‌تواند حداکثر 520 اسب‌بخار قدرت را در 1900 دور در دقیقه و حداکثر 2460 نیوتن‌متر گشتاور را در 1200 دور دقیقه تولید کند. گیربکس 12 سرعته اتوماتیک ساخت شرکت EATON با دو حالت دنده عقب و دارای ریتادر وظیفه انتقال قدرت را برعهده دارد. همچنین کشنده هرون X7 سپهرآسا دارای مجوز ADR است که می‌تواند کالاهای خطرناک مانند انتقال سوخت را به راحتی انجام دهد. 

سپهر آسا دیزل با هرون X7 و X2 در نمایشگاه شیراز حضور یافت

هرون X2 نیم‌خواب‌دار

یکی از تمایزهای سپهر آسا دیزل نسبت به سایر شرکت‌های تولیدکننده خودروهای کار و تجاری، ارائه یک کامیونت در دو مدل نیم‌خواب‌‎دار و بدون خواب است. در حقیقت این مهم سبب می‌شود تا امکان انتخاب مشتریان محدود نباشد. طراحی هرون X2 نیز مشابه کامیونت‌های نسل جدید ایسوزو بوده که چهره بسیار زیبا و البته متفاوتی دارد. کابین این کامیونت نیز در سطح خود مناسب و از امکانات قابل قبولی نیز بهره می‌گیرد. از نظر مشخصات فنی نیز یک موتور چهارسیلندر خطی به حجم 3800سی‌سی مزین به تکنولوژی توربوشارژ و سیستم پاشش سوخت انژکتور ریل مشترک است. این پیشرانه با نام کامینز ISF3.8s5154 معرفی می‌شود. این موتور به لطف سیستم توربوشارژ می‌تواند حداکثر 154 اسب‌بخار قدرت را در 2600 دور در دقیقه و حداکثر 491 نیوتن‌متر گشتاور را در دور 1900 دور در دقیقه فراهم آورد. گیربکس 6 سرعته دستی نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌ها را برعهده دارد. 

سپهر آسا دیزل با هرون X7 و X2 در نمایشگاه شیراز حضور یافت

هرون X2 بدون خواب

کامیونت‌ها با در نظر گرفتن نوع کاربری که دارند؛ می‌توانند بدون خواب یا نیم‌خواب‌دار باشند. بر این اساس برای آن دسته از مشتریانی که به دنبال گزینه‌ای هستند که بدون خواب باشد؛ سپهرآسا هرون X2 بدون خواب را در نظر گرفته است. از نظر طراحی هیچ تفاوت با هرون X2 نیم‌خواب‌دار ندارد و همچنان ظاهر جدید و به‌روزی دارد. کابین این مدل نیز جدید و با سطح امکانات رفاهی قابل قبولی است. در زمینه مشخصات فنی نیز هیچ تفاوت با مدل نیم‌خواب‌دار ندارد. بنابراین یک موتور چهارسیلندر خطی به حجم 3.8 لیتر مزین به تکنولوژی توربوشارژ و سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری با ریل مشترک می‌تواند توان 154 اسب‌بخار قدرت را در 2600 دور در دقیقه و حداکثر 491نیوتن‌متر گشتاور را در دور 1900 دور در دقیقه فراهم آورد. همچنین گیربکس 6 سرعته دنده دستی وظیفه انتقال قدرت را برعهده دارد.

source

توسط chaarcharkh.ir