فراری296 GT3 Evo  با تمرکز بر عملکرد، پایداری و سهولت نگهداری وارد میدان رقابت‌های GT می‌شود.

در حاشیه رقابت 24 ساعته  Spa-Francorchamps 2025، شرکت فراری از جدیدترین نسخه خودروهای مسابقه‌ای خود با نام فراری 296 GT3 Evo رونمایی کرد؛ سه سال پس از معرفی نسخه اولیه 296 GT3 در همین پیست افسانه‌ای. این خودرو تکامل‌یافته حاصل تجربه‌های موفق نسخه پیشین در مسابقات GT3 و همچنین نسخه LMGT3 در رقابت‌های جهانی FIA WEC است.

فراری296 GT3 Evo

آمار درخشان فراری 296 GT3 تا امروز

از زمان آغاز به کار 296 GT3، این خودرو موفق به کسب 140 پیروزی، 405 سکو و 56 پول پوزیشن در 343 مسابقه شده است؛ از جمله قهرمانی در کلاس Pro رقابت‌های GT World Challenge Europe و پیروزی در مسابقات 24 ساعته نوربرگ‌رینگ و دیتونا.

 

مشخصات فنی فراری296 GT3 Evo  

موتور و گیربکس بدون تغییر اما بهینه‌شده برای گشتاور

فراری 296 GT3 Evo همچنان از موتور V6 با زاویه 120 درجه و توربوشارژرهای داخلی بهره می‌برد؛ موتوری که به دلیل عملکرد بالا و گشتاور دقیق، مورد تحسین قرار گرفته است. گیربکس این نسخه با نسبت‌های دنده جدید برای بهبود گشتاور در دورهای پایین و بالا طراحی شده است.

فراری296 GT3 Evo

شاسی پایین‌تر، مرکز ثقل پایین‌تر

موتور در موقعیتی جلوتر و پایین‌تر نسبت به نسخه جاده‌ای نصب شده تا به بهبود سختی پیچشی و پایین نگه داشتن مرکز ثقل خودرو کمک کند.

دیفیوزر عقب

تحول در آیرودینامیک؛ پایدارتر در هوای ناپایدار مسابقه

تیم مهندسی فراری تمرکز اصلی خود را بر پایداری آیرودینامیک در شرایط پشت سر خودروهای دیگر گذاشته است؛ امری حیاتی در رقابت‌های استقامتی. به همین منظور، تقریباً تمام قطعات بدنه بازطراحی شده‌اند:

بازطراحی کامل دیفیوزر عقب و افزایش کانال‌ها

بهبود سپلیتر جلو و کف خودرو برای کاهش تلاطم هوا

اضافه شدن دریچه‌های جدید روی کاپوت جلو برای بهبود خنک‌سازی ترمزها و کابین

طراحی جدید بال عقب با سیستم تنظیم سریع

نتیجه این تغییرات، حفظ عملکرد آیرودینامیک حتی در ترافیک سنگین مسابقه‌ای و افزایش دقت در فرمان‌پذیری است.

 

بهینه‌سازی سیستم خنک‌کننده و ترمزها

با استفاده از ورودی‌های جدید روی کاپوت و کانال‌های بازطراحی‌شده، جریان هوای خنک‌کننده به ترمزهای جلو بیش از 20 درصد افزایش یافته است. همچنین، ورودی‌های نکا در کف خودرو باعث بهبود خنک‌سازی پمپ فرمان شده‌اند.

 

تجربه LMGT3 در طراحی بدنه و آینه‌ها

تجربه کسب‌شده از نسخه LMGT3 به بهبود طراحی گلگیر عقب، آینه‌های جانبی و سازگاری بهتر با تایرهای مختلف منجر شده است. آینه‌ها با زاویه جدید و لرزش کمتر، دید بهتری برای راننده فراهم می‌کنند.

تعلیق جلو

تغییرات سیستم تعلیق و کابین

تغییرات در سینماتیک تعلیق جلو و عقب با هدف کاهش فشار و افزایش قابلیت اطمینان

بهبود ارتباط دینامیکی بین محور جلو و عقب

ارتقای سیستم تهویه کابین با اضافه شدن فن کمکی برای راحتی بیشتر راننده در شرایط استقامتی

 

زمان عرضه و کیت ارتقاء

فراری 296 GT3 Evo در فصل 2026 به طور رسمی وارد رقابت‌ها می‌شود. همچنین، کیت ارتقاء برای تیم‌هایی که از نسخه فعلی 296 GT3 استفاده می‌کنند نیز در دسترس خواهد بود.

 

فراری 296 GT3 Evo، ترکیبی از تجربه، تکنولوژی و عملکرد

با بهره‌گیری از تجربیات گسترده در رقابت‌های جهانی و بهبودهای هدفمند در تمامی بخش‌ها، فراری 296 GT3 Evo نه‌تنها یک ارتقاء فنی محسوب می‌شود، بلکه گامی مهم به سوی آینده رقابت‌های کلاس GT3 است.

source

توسط chaarcharkh.ir