چینی ها چند وقتی می‌شود که استارت کنار گذاشتن راننده را در بخش توزیع، حمل و نقل و لجستیک را زده‌اند. در این راستا، طی سال های گذشته شاهد استفاده از ربات و کشنده های بدون راننده برای جابجایی تریلر در بنادر بوده ایم و حتی برای جابجایی بسته های پستی، غذا و … نیز در شهر های مختلف چین از یک سری خودرو باری کوچک بدون راننده استفاده می‌شود. حال شاهد ظهور کامیونت ها و کامیون های خودران بدون کابین راننده در چین هستیم، مثل همین نمونه که توسط شرکت لجستیک جین‌دانگ یا به اختصار، JDL برای جابجایی کالا توسعه یافته.

این محصول که در اصل یک کامیون تمام-الکتریکی سبک با ظرفیت باری بالغ ۲۴ متر مکعب است، دارای سطح خودرانی L۴ است و می‌تواند با هر بار شارژ کامل باتری ها، تا ۴۰۰ کیلومتر پیمایش داشته باشد.

کامیون خودران Jingdong Logistics | 京东物流

بنابر گزارش ها، این کامیون خودران JDL می‌تواند بصورت مستقل و با توجه به داده هایی که رادارها، دوربین ها و نقشه های آنلاین دریافت می‌کند، بهترین مسیر ممکن برای رسیدن به مقصد را انتخاب کند و با توجه به این که قابلیت تشخیص کامل موانع و اجتناب از آنها را دارد، می‌تواند گزینه ای ایده‌آل برای کاربری هایی نظیر انبارداری شرکت های تجارت الکترونیک، مرتب‌سازی سریع کالا، جابجایی مواد اولیه در زنجیره تأمین تولید و همچنین حمل و نقل زنجیره سرد باشد.

بررسی ها نشان داده که استفاده از کامیون های خودرانی از این دست برای کاربری های مذکور می‌تواند تا ۶۰ درصد هزینه های جابجایی و حمل و نقل را کاهش دهد.

اولین نفر امتیاز دهید

source

توسط chaarcharkh.ir