به گزارش صنعت ماشین،

 گروه ماموت به عنوان یک مجموعه شرکت خودروسازی در کشور به حساب می‌آید که توانسته بسیار موفق در این مسیر ظاهر شود. در حقیقت این شرکت خودروساز برای نشان توانمندی و قدرت خود در بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو مشهد حضور یافت تا با محصولات جدیدش خط و نشانی برای رقبایش بکشد. اگرچه این مهم نشان از قدرت گروه ماموت داشت، اما یک مسئولیت اجتماعی بسیار قدرتمند نیز در پشت آن به خوبی دیده شد.

گروه ماموت پربازدید در نمایشگاه خودرو مشهد

گروه ماموت در میان سایر غرفه‌های خودروسازان دیگر، همانند یک الماس خوش درخشید. این شرکت خودروساز که از ۴ تا ۷ شهریور ماه سال جاری در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی خودرو مشهد حضور داشت، توانست با به نمایش گذاشتن سه برند خود و محصولات جدید نظر بازدیدکنندگان را به خوبی جلب کند. به حدی که در دو روز پایانی این رویداد شاهد شلوغ‌ترین غرفه از سوی گروه ماموت بودیم. سه برند ماموت خودرو، مکث موتور و تیگارد در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی خودرو مشهد حاضر شدند تا بتوانند ارتباط خوبی را با مشتریان خود برقرار کنند. این موضوع نیز با بهترین حالت ممکن اتفاق افتاد.

آشنای با گروه ماموت و نشان از قدرت

همانطور که اشاره شد؛ گروه ماموت شامل سه برند ماموت خودرو، مکث موتور و تیگارد است. ماموت خودرو با محصولات پریمیوم و لوکس از برند فولکس واگن در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی خودرو مشهد حضور پیدا کرد. این محصولات شامل تیگوان L پرو، تیگوان L، ID.۴، تی-راک، ID.UNYX و دو محصول از ایرس یعنی HM۷ و HM۵ بود. محصولات ماموت خودرو مخاطبان خاص خود را می‌طلبد که بسیاری از جوانان به آن جذب شدند. از سوی دیگر مکث موتور؛ برندی است که در حقیقت ماحصل جوینت ونچر یا همکاری گروه ماموت و گروه خودروسازی چری است. مکث موتور را با برند لوکانو می‌شناسیم که اخیرا برند اکودا نیز به آن اضافه شده است. بر این اساس محصولات مکث موتور در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی خودرو مشهد محصولات خود یعنی لوکانو L۸، لوکانو L۷ و اکودا E۷ به نمایش گذاشت. لوکانو L۸، لوکانو L۷ و اکودا E۷ همگی در نسخه پلاگین هیبریدی و البته در مدل اکودا E۷ بنزینی نیز به بازار ایران آمده‌اند. درباره برند تیگارد نیز باید گفت که این برند از گروه ماموت نیز با عرضه خودرو‌های متنوع قصد دارد تا تمام اقشار جامعه را به خوبی پوشش دهد. با در نظر گرفتن این مساله تیگارد با محصولاتی مانند بی وای دی سانگ پلاس (کراس‌اوور هیبریدی)، بی وای دی چین ال (سدان پلاگین هیبریدی) با تکنولوژی منحصر‌به‌فرد هوشمند چشم خدا، تیگارد L۷ (پیکاپ محبوب این برند) و تیگارد X۳۵ پلاس نسخه نهایی حضور پیدا کرد.

هدف گروه ماموت در نمایشگاه خودرو مشهد

گروه ماموت خودرو با مثلث هوشمند و قوی خود در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی خودرو مشهد به خوبی هدف خود را به مخاطبان منتقل کرد. این پیام که با حضور قدرتمند و گسترده در چنین رویدادی که بعد از جنگ ۱۲ روزه تحمیلی برگزار شد؛ این مهم را اعلام داشت که «برنامه بلند مدت یک شرکت خصوصی موفق خودروساز به این شکل است که بر بازار خودرو متمرکز است، اما احترام به مشتریان و جذب مشتریان بالقوه آینده را نیز در دستور کار خود دارد» این موضوع برآیندی از گفته‌های مدیران ارشد این گروه خودروسازی است. به عبارت دیگر حمید محمدی‌پور معاون مارکتینگ گروه ماموت اینچنین گفت «ماموت تنها شرکت خودروساز خصوصی است که با چنین ظرفیتی در این نمایشگاه حضور پیدا کرده است. ما برنامه‌های بلند مدت و گسترده‌ای داریم تا بازار خودروی کشورمان را متحول و جایگاه منحصربه‌فردی در این صنعت برای خود تثبیت کنیم.» در بخش دیگر این موضوع بابک چهارباشیان به عنوان مدیر مارکتینگ ماموت خودرو اینچنین اضافه کرد «ماموت خودرو قصد دارد حضور خود را در کشور عمیق‌تر کند و سبد محصولات گسترده‌تری از محصولات پریمیوم در سراسر کشور عرضه کند.» همچنین امین مهرزاد مدیر مارکتینگ تیگارد گفت «ما برای نخستین بار در شهر مشهد حاضر شدیم تا از این طریق بتوانیم با طیف گسترده مشتریان ارزشمند خود در این استان از نزدیک ارتباط برقرار کنیم و با نیاز‌های آنها آشنا شویم.» در بخش پایانی این توضیحات مدیر مارکتینگ چینی مکث موتور یعنی جیمز فنگ این گونه توضیح داد «هدف ما تنها فروش خودرو نیست؛ بلکه عرضه سبکی از زندگی است که ترکیبی از لوکس بودن را با مسئولیت اجتماعی در بر می‌گیرد.» باتوجه به گفته‌های مدیران ارشد گروه ماموت، باید گفت که این شرکت خودروسازی تنها به دنبال فروش محصول نبوده، بلکه قصد دارد تا یک سبک زندگی و مسئولیت اجتماعی بزرگی را نیز به وجود آورد. چراکه محصولات پریمیومی که این شرکت خودروساز به بازار عرضه کرده، بخش اعظم آن منجربه اتفاقات مثبت در زمینه فرهنگ سازی صحیح خودرو نیز می‌شود.

گروه ماموت و مسئولیت اجتماعی آن

همانطور که گفته شد، گروه ماموت تنها به دنبال فروش خودرو نبوده، بلکه به دنبال ایجاد مسئولیت اجتماعی بزرگ نیز است. بر این اساس یکی از بخش‌های بسیار مهم غرفه گروه ماموت؛ حضور خیریه نیکان ماموت در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی خودرو مشهد بود. خیریه نیکان به عنوان مهم‌ترین مجموعه در بخش مسئولیت اجتماعی ماموت شناخته می‌شود که دارای اعتبار و خوش‌نامی خاصی بوده که در این مسیر صاحب سبک است. به این معنا که فعالیت‌های خیر خواهانه در سال جاری با همکاری دیجی کالا توانست کمپینی را برای تهیه لوازم التحریر دانش آموزان کم برخوردار راه اندازی کند. این کمپین با تمرکز بر «مهر، مهربانی می‌خواهد» سعی دارد تا نیاز تحصیلی ۳۵۰۰ دانش آموز در سراسر کشور را به خوبی مرتفع سازد. این مساله نه تنها جایگاه گروه ماموت بلکه محبوبیت آن را دوچندان می‌کند.

پیام اصلی گروه ماموت به مشتریان

گروه ماموت به خوبی ثابت کرده که هرگز مشتریان خود را تنها نمی‌گذارد. به این معنا که با گسترده شدن سبد محصولات خود به دنبال افزایش فروش نبوده، بلکه به دنبال ایجاد جایگاه خاص در نظر مشتریان است. چراکه این روز‌ها شرکت‌های واردکننده بسیاری دیده می‌شوند تنها به فروش خودرو متمرکز شده‌اند و پس از گذشت مدتی دیگر در این عرصه حضور نخواهد داشت و بخش خدمات پس از فروش را به مشتریان واگذار می‌کنند. همین مساله منجربه نگرانی و دغدغه مشتریان برای خودرو باکیفیت نیز می‌شود. اما پیام اصلی گروه ماموت به مشتریان خود این است که با طیب خاطر اقدام به خرید خودرو‌های باکیفیت لوکس و پریمیوم کنند که از نظر خدمات پس از فروش نیز هیچ گونه چالش نیز ندارد. بر این اساس مسئولیت اجتماعی مهمی بر دوش این گروه خودروسازی است که به خوبی قصد دارد تا این مساله را برطرف سازد. حضور گروه ماموت در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی خودرو مشهد را باید در استراتژی صحیح، نمایشی از قدرت، آینده‌نگری و احترام به مشتریان خلاصه کرد.

طراحی غرفه به گونه‌ای صورت گرفت که ماموت خودرو با محصولات فولکس واگن در بخش میانی در بخش طرفین تیگارد و مکث موتور قرار داشتند.

نگاهی به محصولات ماموت خودرو

به رخ کشیدن قدرت و توانمندی ماموت خودرو در مقابل رقبا

تیگوان L و L پرو

ماموت خودرو که ابتدا حدود ۹ سال قبل با واردات محصولات فولکس واگن توانست موفق ظاهر شود. در اقدام اخیر خود، نسل سوم تیگوان را در دو نسخه L و L پرو به بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی مشهد آورد. بر این اساس هر دو خودرو از نظر طراحی یک کراس‌اوور زیبا و اسپرت هستند که کابین هر دو مشابه یک سدان لوکس به حساب می‌آید. از نظر مشخصات فنی در نسخه L پرو موتور چهارسیلندر دولیتری توربوشارژ با پاشش سوخت مستقیم می‌تواند ۲۲۰ اسب‌بخار قدرت و حداکثر ۳۵۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه قدرت و گشتاور را به چهارچرخ منتقل می‌کند. اما در نسخه L موتور چهارسیلندر ۱.۵ لیتری توربوشارژ با سیستم پاشش سوخت مستقیم می‌تواند ۱۵۸ اسب‌بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه اتوماتیک در نسخه L قدرت و گشتاور را به چرخ‌های جلو می‌رساند.

به رخ کشیدن قدرت و توانمندی ماموت خودرو در مقابل رقبا

فولکس واگن ID.۴؛ کراس‌اوور جسور برقی

کراس‌اوور تمام برقی ماموت خودرو یا همان ID.۴ در ابتدای ورودش به بازار کشورمان به دلیل طراحی اسپرت و مشخصات فنی مناسب، بسیار مورد استقبال قرار گرفت. ID.۴ را باید یک خودرو ایمن، هوشمند، اسپرت و بسیار کارآمد برای مصارف شهری دانست. بر این اساس یک موتور برقی پرتوان در محور عقب این کراس‌اوور نصب شده که ۱۶۸ اسب‌بخار قدرت و حداکثر ۳۱۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. به لطف باتری ۵۵ کیلووات ساعتی لیتیوم یونی می‌تواند ۴۴۲ کیلومتر را با یکبار شارژ بپیماید.

به رخ کشیدن قدرت و توانمندی ماموت خودرو در مقابل رقبا

فولکس واگن ID.UNYX؛ کراس‌کوپه اسپرت برقی

ماموت خودرو در اقدامی بسیار هیجان انگیز سال گذشته فولکس واگن ID.UNYX رونمایی کرد. این خودرو که یک کراس کوپه به حساب می‌آید از نظر طراحی بسیار هیجان انگیز است. کابین این کراس کوپه تمام برقی ماموت خودرو، بسیار مدرن و باکیفیت بوده که ما به یاد سدان‌های باکیفیت گروه خودروسازی فولکس واگن می‌اندازد. از نظر مشخصات فنی ID.UNYX دارای یک موتور برقی قدرتمند است که می‌تواند حداکثر ۳۴۰ اسب‌بخار قدرت و حداکثر ۴۷۲ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. جالب است بدانید که با در نظر گرفتن پک باتری ۸۲ کیلووات ساعتی مسافتی حدود ۶۱۰ کیلومتر را می‌پیماید.

به رخ کشیدن قدرت و توانمندی ماموت خودرو در مقابل رقبا

فولکس واگن تی راک

ماموت خودرو برای تکمیل سبد محصولات خود فولکس واگن تی راک را نیز سال گذشته به کشور آورد. این خودرو به عنوان شاسی بلند کراس‌اوور کوچک به حساب می‌آید که بسیار مشابه سایر محصولات فولکس واگن است. تی راک از نظر مشخصات فنی دارای یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ با پاشش سوخت مستقیم است که می‌تواند ۱۵۸ اسب‌بخار قدرت و حداکثر ۲۵۰ نیوتن‌متر گشتاور را با کمک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه اتوماتیک به چرخ‌های جلو برساند. برگ برنده ماموت خودرو در بازار کراس‌اوور‌های کوچک فولکس واگن تی راک است.

به رخ کشیدن قدرت و توانمندی ماموت خودرو در مقابل رقبا

ایرس HM۷؛ تجربه لوکس بودن از برقی

ایرس HM۷ دومین محصول از برند ایرس در ماموت خودرو است که سال گذشته معرفی شد. از نظر طراحی بسیار مشابه محصولات اروپایی است که از بدنه بسیار زیبا و جذاب برخوردار است. این خودرو از نظر طراحی داخلی مشابه یک سدان تمام لوکس است. ایرس HM۷ در بخش فنی دارای یک موتور چهارسیلندر ۱.۵ لیتری است که با ساختار EREV (یا برد بلندتر) همراه است که می‌تواند با موتور‌های برقی حداکثر قدرت ترکیبی ۴۳۳ اسب‌بخار و حداکثر گشتاور ترکیبی ۶۵۴ نیوتن‌متر را تولید کند. نکته مهم این است که ایرس HM۷ دارای باتری‌های ۴۰ کیلووات ساعتی است که می‌تواند حداکثر ۱۷۵ کیلومتر مسافت را بپیماید.

به رخ کشیدن قدرت و توانمندی ماموت خودرو در مقابل رقبا

ایرس HM۵؛ تلفیقی از مهندسی آلمانی

اولین محصول ایرس که حدود دو سال قبل توسط ماموت خودرو معرفی شد، ایرس HM۵ بود. در ابتدا به دلیل ظاهر بسیار آشنا آن با پورشه ماکان بسیار اسپرت و هیجان انگیز است که کابین آن نیز بسیار هوشمندانه و مدرن است. بر این اساس ایرس HM۵ همچنان مجهزبه ساختار EREV برد بلند است که موتور چهارسیلندر ۱.۵ لیتری با موتور‌های برقی را در خود جا داده است که توان تولید ۴۸۹ اسب‌بخار قدرت و ۶۷۵ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. جالب است بدانید با یکبار شارژ کامل باتری و باک پر از بنزین می‌تواند با ظرفیت باتری‌های ۴۰ کیلووات ساعتی حداکثر ۱۷۵ کیلومتر را نیز بپیماید.

نگاهی به محصولات مکث موتور

به رخ کشیدن قدرت و توانمندی ماموت خودرو در مقابل رقبا

لوکانو L۸؛ اوج لوکس‌گرایی با چاشنی آفرود

لوکانو L۸ که اواخر سال گذشته توسط مکث موتور معرفی شد، در حقیقت یک شاسی بلند کراس‌اوور مکعبی است که توانایی آفرود سبک نیز دارد. این خودرو چهره بسیار مدرن و فانتزی دارد که کابین آن مشابه یک شاسی بلند فول سایز لوکس اروپایی است. لوکانو L۸ از نظر مشخصات فنی دارای یک موتور چهارسیلندر دولیتری توربوشارژ با سیستم پاشش سوخت مستقیم است که ۲۴۵ اسب‌بخار قدرت و حداکثر ۳۸۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. همچنین گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه‌تر اتوماتیک وظیفه انتقال قدرت و گشتاور به چهارچرخ را برعهده دارد. ناگفته نماند که لوکانو L۸ در نسخه پلاگین هیبریدی نیز به بازار کشورمان آمده است.

به رخ کشیدن قدرت و توانمندی ماموت خودرو در مقابل رقبا

لوکانو L۷؛ شاسی بلند مکعبی لوکس

حدود دو سال قبل مکث موتور برای اولین بار که از برند لوکانو رونمایی کرد، نخستین محصول خود را با نام لوکانو L۷ معرفی کرد. این خودرو بسیار مشابه محصولات لندروور است که دارای سبک طراحی مکعبی آفرودی است. کابین این خودرو بسیار شیک و مدرن است تا فضای جذابی را در اختیار سرنشینان بگذارد. لوکانو L۷ از نظر فنی دارای موتور چهارسیلندر ۱.۶ لیتری توربوشارژ با سیستم پاشش سوخت مستقیم است که می‌تواند ۱۹۷ اسب‌بخار قدرت و حداکثر ۲۹۰ نیوتن‌متر گشتاور را به کمک گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک به چهارچرخ منتقل سازد. این خودرو به حدی در بازار موفق ظاهر شد که به محصول استراتژیک مکث موتور بدل شد.

به رخ کشیدن قدرت و توانمندی ماموت خودرو در مقابل رقبا

اکودا E۷؛ لکسوس با طراحی چینی

مکث موتور برای نخستین بار در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی خودرو مشهد، از اکودا E۷ به عنوان یک کراس اوور جمع‌وجور تمام اسپرت رونمایی کرد. از نظر طراحی مشابه نسل جدید لکسوس RX است که کاملا تهاجمی و اسپرت است. کابین اکودا E۷ بسیار پیشرفته است که گویی از آینده آمده است. مشخصات فنی این خودرو دارای دو موتور چهارسیلندر ۱.۵ لیتری توربوشارژ با سیستم پاشش سوخت مستقیم و یک موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژ با سیستم پاشش سوخت مستقیم است که احتمال دارد نسخه پلاگین هیبرید آن نیز به کشور آید. در نسخه ۱.۶ لیتری توربوشارژ با سیستم پاشش سوخت مستقیم حداکثر قدرت ۱۹۷ اسب‌بخار و حداکثر ۲۹۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌شود. گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک دوکلاچه وظیفه انتقال قدرت و گشتاور را دارد. برگ برنده مکث موتور در بازار خودرو‌های تازه نفس اکودا E۷ خواهد بود.

source

توسط chaarcharkh.ir