امیرمسعود عابدین: اینفینیتی QX۸۰ در درجه اول یک خودروی لوکس است، اما برای نمایشگاه SEMA امسال، این خودرو یک پوسته اسپرت و قدرتمند دریافت میکند. اینفینیتی در حال عرضه QX۸۰ R-Spec است؛ یک شاسیبلند با عملکرد بالا که تمام تلاش خود را میکند تا شبیه یک نیسان GT-R باشد. این خودرو مجهز به یک موتور ۳٫۸ لیتری V۶ توئین توربوشارژ VR۳۸DETT نیسمو در زیر کاپوت و مجموعهای از ارتقاهای عملکردی دیگر است.
مشخصات فنی و تیونینگ GT-R

موتور این خودرو دستخوش تغییرات گستردهای شده و قادر به تولید ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت است. موتور تیون شده GT-R دارای توربوشارژرهای Garrett G-series، پیستونهای JE، شاتونهای Boostline، پیچهای شاتون ARP و منیفولدهای اگزوز ETS است که با یک سیستم مدیریت موتور MOTEC کنترل میشود.

اینفینیتی همچنین یک سیستم سوخت سفارشی، یک ورودی هوای سفارشی، دو اینترکولر در جلو و خنککنندههای موتور و گیربکس CSF اضافه کرده است. این خودرو دارای خروجیهای اگزوز الهام گرفته از R۳۵ است که از میان یک سپر عقب سفارشی بیرون زدهاند. ظاهر بیرونی این شاسیبلند از GT-R T-Spec Takumi Edition الهام گرفته شده است.
ظاهر تهاجمی و سیستم تعلیق سفارشی

QX۸۰ تغییر یافته دارای یک اسپلیتر جلوی سفارشی ARP است که با بقیه کیت هماهنگ است و شامل بهبودهای آیرودینامیکی میشود. رینگهای ۲۴ اینچی برنزی الهام گرفته از GT-R که در لاستیکهای Yokohama PARADA Spec-X پیچیده شدهاند، در برابر روکش بنفش (Midnight Purple) خودنمایی و ترمزهای سرامیک کربنی را پنهان میکنند.
QX۸۰ دارای یک سیستم تعلیق کویلاور سفارشی با فنرهای Eibach است که اینفینیتی را مجبور به تغییر مفصلهای فرمان کرده است.
اینفینیتی تصاویر فضای داخلی را متنشر نکرده و احتمالا تغییر زیادی نسبت به مدل استاندارد نداشته باشد. R-Spec جدید، دنباله اینفینیتی بر مدل Track Spec با ۶۵۰ اسب بخار قدرت است که در هفته خودروی مونتری در ماه آگوست رونمایی شد.
نیسان مدل GT-R T-Spec Takumi Edition را در سال ۲۰۲۴ معرفی کرد که ادای احترامی به صنعتگران ماهر تاکومی است که هر موتور GT-R VR۳۸DETT را به صورت دستی مونتاژ میکنند. این مدل دارای رنگ بنفش، رینگهای ۲۰ اینچی با رنگ طلایی نیسمو، ترمزهای سرامیک کربنی و سایر جزئیات بصری منحصر به فرد است، اما ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت تولید نمیکند.
منبع: motor۱
۲۲۷۳۲۲
source