کراس اوور برقی وارداتی بزودی در خیابان ها؛

صنعت ماشین: شرکت هرمس خودرو وارد کننده خودروهای کیا و هیوندای در ایران از شماره گذاری کراس اروو برقی کیا EV5 خبر داد. و به دنبال این اتفاق قرار است در روزهای آتی به مشتریان و خریداران این خودرو تحویل داده شود.

به گزارش صنعت ماشین،

 شرکت هرمس خودرو وارد کننده خودروهای کیا و هیوندای در ایران از شماره گذاری کراس اروو برقی کیا EV5 خبر داد. و به دنبال این اتفاق قرار است در روزهای آتی به مشتریان و خریداران این خودرو تحویل داده شود.

اولین پلاک ملی کیا EV5 توسط هرمس خودرو دریافت شد

طراحی بدنه عضلانی کیا EV5

محصولات جدید کیا بر اساس زبان طراحی نوین این کمپانی شکل گرفته که نسبت به سال‎های قبل تغییرات بسیاری را به خود گرفته است. کیا EV5 در ابتدا به صورت کانسپت به نمایش درآمد و تیم طراحی این کمپانی در اواخر سال 2023 میلادی نسخه تولیدی آن را با همان سبک طراحی معرفی کرد. این خودرو در کلاس شاسی بلند کراس‎اوور میان سایز قرار می‎گیرد؛ با نگاهی به بدنه EV5 که مبتنی بر خطوط تیز روی بدنه به همراه مجموعه‎ای از سطوح تخت است؛ کاپوت نسبتا کشیده با گل‌گیر‌های عضلانی عقب، ستون A با زاویه بیش‌‎تر و ستون D ضخیم‎ به همراه نصب رینگ‎های 18 اینچی حس اسپرت را دوچندان می‎کند. هرچند که ناگفته نماند که دستگیره‎های روی بدنه از نوع مخفی شونده بوده که نشانه مدرن بودن این خودرو است. در طراحی نمای جلو شاهد یک فرم تهاجمی هستیم که بر مبنای همان زبان طراحی معروف کیا پوزه ببری شکل گرفته است. هرچند که کیا به آن «Digital Tiger Face» گفته می‌‎شود که فرمت طراحی چراغ‎های C شکل جلو با خطوط تیز روی کاپوت و پوزه متورم آن حس اسپرت بودن به خوبی القا می‎سازد. در نمای عقب همچنان شاهد طراحی مدرن هستیم که چراغ‎های به فرم C مبتنی بر گرافیک LED بوده که نمای زیبا و چشم نواز به EV5 می‌بخشد. رینگ‎های نسل جدید آیرودینامیکی و اسپویلر روی در صندوق عقب منجربه شده تا حس اسپرت بودن را به خوبی القا سازد. نکته دیگر درباره کیفیت رنگ EV5 است که نسبت به تمام خودرو‌های چینی یک سر و گردن بالاتر است.

اولین پلاک ملی کیا EV5 توسط هرمس خودرو دریافت شد

فضای داخلی کیا EV5

با ورود به کابین کیا EV5 شاهد کلیت طراحی داشبورد نسبتا ساده و مینیمال هستیم. هرچند که با قرارگیری دو نمایشگر 12.3 اینچی یکی برای کلاستر و دیگری برای مولتی مدیا فضای داخلی را کاملا مدرن جلوه می‎دهد. ناگفته نماند که طراحی ستون‎های A با زاویه بیش‎تر، نورپردازی LED داخلی و سقف پانوراما منجربه شده تا به فضای داخلی جلوه زیباتری بخشد. علاوه بر این موارد طراحی دریچه‎های کولر عمودی در طرفین داشبورد و طراحی دریچه‎های افقی بخش میانی حس جذابیت بیش‎تری به کابین EV5 می‌‎بخشد. استفاده از متریال باکیفیت و دقت بالای مونتاژ سبب شده تا فضای داخلی بسیار لوکس جلوه داده شود. همچنین به لطف فاصله محوری 2750 میلی‌متری، طول 4615 میلی‌‎متری، عرض 1875 میلی‌‎متری و قامت 1715 میلی‎متر فضای کاملا راحتی را در اختیار سرنشینان می‎گذارد. در واقع کابین بسیار جذابی از یک خودرو شاسی بلند کراس‎اوور میان سایز را به سرنشینان خود هدیه می‎دهد.

اولین پلاک ملی کیا EV5 توسط هرمس خودرو دریافت شد

سطح آپشن‎های رفاهی و ایمنی کیا EV5

از نظر آپشن‎های رفاهی و ایمنی کیا EV5 می‎توان ایربگ راننده، سرنشین جلو، جانبی و پرده‎ای، طراحی ایمنی همه جانبه بدنه حفاظت سراسری باتری و بدنه هیبریدی فولادی با استحکام بالا، پایش دما باتری 24 ساعته و 7 روز هفته، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ESC، سیستم ترمز چند مرحله‎ای پس از برخورد MCB، سیستم خاموش و روشن شدن خودکار موتور در توقف ISG، سیستم نظارت بر فشار باد تایر TPMS، ترمز پارک الکترونیکی EPB و اتوهلد، کمک ترمز اضطراری نسخه 2 (خودرو، عابرپیاده، دوچرخه و تقاطع)، هشدار برخورد از جلو FCW، کنترل ترمز در سراشیبی DBC، سیستم حفظ خودرو در بین خطوط LKA، سیستم هشدار خروج از خط LDW، سیستم دنبال کردن خطوط جاده LFA، سیستم هشدار خستگی به راننده DAW یا هشدار خواب آلودگی، سیستم کنترل حرکت در سربالایی HAC، سیستم هوشمند تنظیم نور بالا و نور پایین HBA، سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، کروز کنترل تطبیقی هوشمند متصل به سبک رانندگی، کروز کنترل تطبیقی هوشمند مبتنی بر مسیریابی، کمک فرمان اضطراری، نمایشگر نقطه کور BVM، سیستم مانیتور دید محیطی SVM، رادار پارک عقب و جلو PDW و FPDW، کمک رانندگی در بزرگراه نسخه 2، کلید هشدار پارک برقی، چراغ جلو روشنایی در روز LED، چراغ‎های راهنما جلو و عقب LED، چچراغ عقب LED چراغ ترمز LED، چراغ‎ها با قابلیت تنظیم نور و خاموشی خودکار (با تاخیر)، نورپردازی محیطی داینامیک با 64 رنگ، آینه‎های جانبی برقی با قابلیت تاشوندگی-دارای گرم‎کن، سنسور باران، شیشه جلو و پانورامای دولایه، صندلی چرمی، صندلی راننده با قابلیت تنظیم برقی 6 حالته، صندلی راننده و سرنشین جلو دارای گرم‎کن و سردکن، صندلی راننده و سرنشین دارای حالت تنظیم گودی کمر، صندلی راننده دارای ماساژور، کنسول میانی با طراحی شبه جزیره‎ای، کنسول مرکزی دارای محفظه نگهدارنده به همراه قلاب مخفی زیر، محفظه سرد و گرم کنسول میانی 4 لیتری، در صندوق عقب برقی هوشمند، تکیه‎گاه سرنشینان جلو، عقب با قابلیت تنظیم ارتفاع و مموری، صندلی عقب با قابلیت تاشوندگی 60 به 40، طراحی خاص صندلی‎ سرنشین جلو (Love Seat)، پنجره‎های ضدنویز با شیشه‎های دوجداره و ایمنی، فرمان چرمی با کلید چندگانه و کنترل تماس، سیستم صوتی و اتصال بلوتوث، شیفتر پشت فرمان، دنده شیفتر چرخشی، دستگیره مخفی روی بدنه خودرو، سیستم استارت دکمه‎ای، کلید حالت‎های رانندگی 4 حالت، تهویه مطبوع اتوماتیک و ضدغبار با کلید تنظیمات لمسی، دریچه‎ هوای تهویه عقب دوگانه و دارای طراحی کف تخت برای صندلی‎های عقب، سقف پانورامای برقی، دوربین 360 درجه، نمایشگر مولتی مدیا و پشت آمپر 12.3 اینچی، شارژر وایرلس، سیستم صوتی با 6 بلندگو، پورت USB تایپ C و خروجی برق 12 ولت، خروجی برقی 220 ولت در صندوق عقب، آنتن کوسه‎ای، در صندوق عقب هوشمند، جداکننده فضای صندوق عقب، میز چند کاره صندوق عقب و پنجره ایمنی صندلی راننده با قابلیت تشخیص مانع اشاره کرد. کیا EV5 هیچ چیز از نظر آپشن‎های ایمنی و رفاهی کم ندارد و بنابراین می‎توان گفت که هرمس خودرو به‎زودی بازار بلندقامتان تمام برقی را بدست خواهد گرفت.

اولین پلاک ملی کیا EV5 توسط هرمس خودرو دریافت شد

مشخصات فنی کیا EV5

کیا EV5 به عنوان یک خودرو تمام برقی دارای مشخصات فنی مناسبی است. به این معنا که یک موتور الکتریکی سنکرون مغناطیس دائم روی محور جلو نصب شده تا بتواند قدرت و گشتاور لازم جهت حرکت را تامین کند؛ بنابراین این موتور الکتریکی سنکرون مغناطیس دائم می‎تواند حداکثر 215 اسب‎بخار قدرت و حداکثر 310 نیوتن‎متر گشتاور را به ارمغان آورد. این قدرت و گشتاور نیروی خود را از یک پک باتری 88.1 کیلووات ساعتی لیتیوم، آهن فسفات تامین می‎کند. جالب است بدانید که کیا EV5 بر اساس تست‎‌های استاندارد CLTC می‎تواند 720 کیلومتر پیمایش با یکبار شارژ داشته باشد. همچنین این میزان برد و پیمایش برای چنین شاسی بلند کراس‎اوور بسیار عالی و کاربردی است. همین عامل سبب برتری شرکت هرمس خودرو در میان سایر خودرو‌های تمام برقی می‎شود. چراکه کیا EV5 به عنوان یک خودرو شاسی بلند مناسب خانواده برای مصارف روزانه نیز بسیار کاربردی است.

ساختار سیستم تعلیق کیا EV5

کیا EV5 باتوجه به اینکه یک خودرو شاسی بلند میان سایز تمام برقی است در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب از سیستم مستقل چند اتصالی یا همان مولتی لینک بهره می‎گیرد که کیفیت سواری آن را بسیار ارتقا می‎بخشد. همچنین ناگفته نماند که سایز تایر‌های 60/225 با رینگ‎های 18 اینچی آلیاژی نسل جدید بسیار در کیفیت سواری اثر مثبت دارد. همچنین از سیستم ترمز چهارچرخ دیسکی خنک شونده برخوردار است. به دلیل ساختار سیستم تعلیق کارآمد کیا EV5 سواری باکیفیتی دارد که نسبت به همکلاس‎های چینی خود چند سر و گردن بالاتر است.

source

توسط chaarcharkh.ir