Wp Header Logo 1726.png

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در نشست خبری عملکرد دولت سیزدهم با اشاره به افزایش تسهیلات مسکن در این دولت گفت: تسهیلات مسکن شهری از ابتدای دولت طی دو مرحله افزایش پیدا کرد، ابتدا از ۳۵۰ میلیون به ۵۵۰ میلیون تومان رسید که در حال حاظر اجرا می‌شود و سپس در شورای عالی مسکن از ۵۵۰ میلیون به ۸۰۰ میلیون افزایش پیدا کرد که منتظر هستیم شورای عالی بانک مرکزی که جایگزین شورای پول و اعتبار شده آن را تصویب کند و به شبکه بانکی ابلاغ کند.

وی افزود: در مسکن روستایی نیز در چند ماه اخیر تسهیلات از ۲۰۰ میلیون به ۳۵۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو گفت: با توجه به اینکه رشد خوبی در پرداخت تسهیلات شبکه بانکی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال‌های قبل رخ داده اما نشد که نشد که نشد ما شبکه بانکی را کامل به خدمت نهضت ملی مسکن بیاوریم.

وی افزود: عملکرد و پرداخت تسهیلات شبکه بانکی از ۱۰۰ درصد که قانون موظف نموده تنها ۲۸ درصد آن اجرا شد، اگر بانک‌ها به تعهدات خود به درستی عمل می‌کردند شاهد رشد گسترده‌تری در ساخت و ساز بودیم.

بذرپاش با اشاره به عدم همکاری شبکه بانکی در حوزه مسکن گفت: یکی از روش‌هایی که باعث سرعت بخشیدن به ساخت می‌شود و از گران شدن آن جلوگیری می‌کند تامین مالی به موقع برای این بخش است، اما این موضوع بر عهده وزارت راه و شهرسازی نبود و تنها می‌توانستیم از شبکه بانکی پیگیری کنیم.

source

توسط chaarcharkh.ir