Wp Header Logo 2110.png

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، حسین کریمی، مدیر بازرگانی شرکت پتروشیمی نخل آسماری، گفت: برای اولین بار در ایران موفق به تولید پنتااریتریتول، یکی از مواد شیمیایی استراتژیک و حیاتی صنایع مختلف در کشور شدیم. این دستاورد بزرگ، نتیجه سال‌ها تحقیق و توسعه، تلاش‌های بی‌وقفه و تعهد به ارتقاء کیفیت و نوآوری است. تولید این ماده ارزشمند، نه تنها گامی مهم در جهت خودکفایی صنعتی کشور است، بلکه نشان‌دهنده توانمندی‌های فنی و علمی ما در سطح بین‌المللی خواهد بود. همچنین با تولید داخلی این محصول، صنایع مختلف از جمله صنایع رنگ و رزین، تولید محصولات پلاستیکی، خودروسازی و قطعه سازی می‌توانند از مواد اولیه با کیفیت و در دسترس بهره‌مند شوند. 

وی گفت: تولید پنتا اریتریتول در ایران، وابستگی به واردات را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد و امنیت تأمین مواد اولیه را برای صنایع داخلی تضمین می‌کند. این پیشرفت بزرگ، نتیجه تعهد ما به توسعه صنعتی پایدار و حمایت از تولید ملی است. 

وی افزود: یکی از کاربرد‌های اصلی سدیم فرمات در صنعت حفاری و به عنوان یکی از اساسی‌ترین افزودنی‌های کنترل کننده خواص رئولوژیکی و شیمیایی گل حفاری است. همچنین در صنعت چرم سازی این ماده به عنوان عامل دباغی در فرآیند دباغی چرم استفاده می‌شود. سدیم فرمات با کاهش pH محلول دباغی، به بهبود جذب مواد دباغی توسط پوست حیوانات کمک می‌کند که منجر به تولید چرمی با کیفیت بالاتر و انعطاف‌پذیری بیشتر می‌شود. یکی دیگر از کاربرد‌های سدیم فرمات در صنعت نساجی است. این ماده به عنوان عامل کاهنده در فرآیند رنگرزی و چاپ پارچه‌ها به کار می‌رود. سدیم فرمات با کاهش رنگ‌های شیمیایی، به بهبود رنگ‌پذیری پارچه‌ها کمک کرده و به تثبیت رنگ بر روی پارچه‌ها می‌انجامد. در صنایع غذایی نیز به عنوان نگهدارنده و تنظیم‌کننده اسیدیته مورد استفاده قرار می‌گیرد و به افزایش عمر مفید محصولات غذایی کمک می‌کند.

 

زنجیره ارزش متانول تکمیل شد/ تولید برای اولین بار پنتا اریتریتول در کشور

 

کریمی در راستای اهمیت تولید داخل محصولات وارداتی در راستای اجرای مدیریت بهنگام توضیحات داد: مدیریت به هنگام، یکی از روش‌های مدرن مدیریت تولید است که تأثیرات چشمگیری بر کاهش هزینه‌ها و بهبود بهره‌وری در سازمان‌ها دارد. این روش ابتدا توسط شرکت‌های ژاپنی مانند تویوتا، مورد استفاده قرار گرفت و سپس در سطح جهانی شناخته شد. اصول مدیریت به هنگام بر اساس تولید، تنها به میزان نیاز و در زمان مورد نیاز استوار است و کمک می‌کند تا موجودی‌های اضافی کاهش یابد و منابع سازمان به صورت بهینه‌تری استفاده شوند.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین مزایای “مدیریت به هنگام” کاهش هزینه‌ها است. در این روش، سازمان‌ها از انبار کردن بیش از حد محصولات و مواد اولیه جلوگیری می‌کنند. این امر باعث کاهش هزینه‌های مرتبط با نگهداری، انبارداری و ضایعات می‌شود. همچنین، با کاهش میزان موجودی، سرمایه کمتری در گردش خواهد بود و سازمان‌ها می‌توانند از منابع مالی خود به صورت کارآمدتری استفاده کنند.

کریمی اظهار داشت: روش”مدیریت به هنگام” به افزایش انعطاف‌پذیری سازمان‌ها نیز کمک می‌کند. در بازار‌های پویا و متغیر امروز، توانایی واکنش سریع به تغییرات تقاضا و نیاز‌های مشتریان یک مزیت رقابتی مهم است، از این رو با استفاده از مدیریت به هنگام، سازمان‌ها قادر خواهند بود به سرعت به تغییرات بازار پاسخ دهند و محصولات جدید را با سرعت بیشتری به بازار عرضه کنند.

 

source

توسط chaarcharkh.ir