، شبکه خبر در برنامه میز اقتصاد با مهرداد خسروی، مدیر کل دفتر صنایع خودرویی وزارت صنعت، معدن و تجارت ، رسول سلیمانی، کارشناس صنعت خودرو و کیوان پناهی مدیر عملیات فروش شرکت ایران خودرو به چالش های روش فعلی فروش خودرو پرداخت.
مشروح گفتگو به شرح زیر است: مجری: در سال های گذشته روش های مختلفی را وزارت صنعت، معدن و تجارت و خودروسازان برای عرضه خودرو ارایه کردند.
در ابتدا فروش ها از طریق نمایندگی ها انجام می شد پس از آن ثبت نام در سایت های خودروسازان انجام می شد براساس اینکه چه کسی زودتر توانسته وارد پایگاه اینترنتی شود و ثبت نام کند که گلایه های بسیاری را هم به دنبال داشت.
اواخر دهه نود قرعه کشی از طریق کارت ملی در وزارت صمت رونمایی شد با شرایطی که به هر حال برای ثبت نام کنندگان ایجاد شد که به هر حال آن هم روش کارسازی نبود.
روش های مختلف عرضه خودرو در سال های اخیر روش اینترنتی روش بعدی بود که به هر حال ادامه پیدا کرد و شرایطی که برای کسانی که می خواهند ثبت نام بکنند گذاشته شد و آن هم کارساز نبود تا اینکه در سال 1401 سامانه فروش یکپارچه خودرو توسط وزارت صمت راه اندازی شد با اعلام وزیر وقت صنعت، معدن و تجارت هرگونه فروش محصولات خودروسازان فقط از طریق این سامانه انجام شد.
source