به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، صبح امروز مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار شد. حجت‌الله صیدی، رئیس جدید این سازمان در مراسم تودیع بیان کرد: معتقدم بازار سرمایه در آستانه جهش قرار دارد. دلیلی ندارد بازار سرمایه بزرگ نشود و ارزش آن به ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد دلار نرسد.

 

صیدی در ادامه گفت: در سازمان بورس به عنوان یک نهاد تنظیم‌گر سه ماموریت وجود دارد. صیانت از حقوق سهامداران، ارتقا کارایی بازار و تسهیل تشکیل سرمایه. این سه ماموریت مانند سه ضلع مثلث به هم متصل هستند و با هم ارتباط دارند.
وی افزود: در این بین، اما ارتقا کارایی بازار پیشران است و درصورتی که به آن توجه بیشتری شود باعث رشد بقیه موارد نیز می‌شود. ارتقا کارایی بازار مسیر‌های متفاوت و عوامل مهمی دارد، از جمله انتشار اطلاعات در بالاترین سطح خود. همه بازار متوثر از قیمت است بنابراین باید دنبال این بود که اطلاعات به موقع در اختیار سرمایه‌گذار قرار بگیرد.

 

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار درخصوص تصمیمات غیرمنتظره در بازار سرمایه گفت: یکی از ابزار‌های کاهش ریسک برخورد با تصمیم‌های خلق‌الساعه است. عدم قطعیت و عدم ثبات در تصمیم‌گیری، به اقتصاد لطمه می‌زند. اتفاقی که در اردیبهشت سال گذشته افتاد نباید تکرار شود یا اگر تکرار شود ما باید تصمیمات درستی بگیریم.

 

وی اضافه کرد: طبق هماهنگی انجام شده با دکتر همتی وزیر اقتصاد قرار بر این است که این نوع عدم قطعیت‌ها در بازار سرمایه کاهش پیدا کند.

 

صیدی بیان داشت: با عرضه برق در بورس انرژی از یک کالای عمومی به کالای اقتصادی تبدیل خواهد شد.

 

رئیس سازمان بورس عنوان کرد: در سال‌های اخیر نرخ تشکیل سرمایه ثابت منفی بود، یعنی نرخ استهلاک از نرخ سرمایه گذاری جدید بیشتر شده است. برای تشکیل سرمایه باید تلاش کنیم تا با روند خوبی شکل بگیرد و این موضوع نیز نیازمند توسعه بازار است، هم بازار و هم ابزار‌ها نیازمند توسعه هستند.

 

صیدی در پایان گفت: برای اهداف خود برنامه عملیاتی تهیه شده و روی آن کار خواهد شد تا بتوانیم تصمیم‌گیری‌های درستی انجام دهیم.

 

source

توسط chaarcharkh.ir