گمرک گزارش داد، در پنج ماهه ابتدایی امسال بیش از ۲ میلیون تن کالا از کشورمان به کشور‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا صادر شده است.

افزایش بیش از ۳۵ درصدی صادرات ایران به اوراسیا در ۵ ماهه نخست امسال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس کل گمرک در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار گروه تجارت خارجی گفت: در ۵ ماهه نخست امسال صادرات ایران به کشور‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا ۲.۲ دهم میلیون تن کالا به ارزش ۷۴۸ میلیون دلار بوده، که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۳۵ درصدی در وزن و ۱۶ درصدی در ارزش داشته است. بیشترین افزایش حجم صادرات کالا ازکشورمان به اعضای این اتحادیه در این مدت مربوط به کشور قرقیزستان ثبت شده است.

رضوانی فر افزود: از فروردین تا پایان مرداد امسال میزان واردات کالا از کشور‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا ۳.۹ دهم میلیون تن کالا به ارزش ۱.۶ میلیارد دلار بوده است. 

وی درباره تجارت ایران و اعضای اتحادیه اوراسیا در سال ۱۴۰۲ بیان کرد: در سال گذشته ۴.۵ میلیون تن کالا به ارزش ۱.۷ میلیارد دلار از کشورمان به اتحادیه اقتصادی اوراسیا صادر شده، که در مقایسه با سال قبلش از نظر وزن ۱۸ درصد و از نظر ارزش ۱۳ درصد افزایش داشت. بیشترین رشد حجم صادرات در سال گذشته از حیث ارزش مربوط به روسیه با ۲۸.۶ دهم درصد و بلاروس ۳۲.۵ درصد بود. 

رضوانی فر در پایان خاطر نشان کرد: واردات کالا از این اتحادیه در سال گذشته ۱۰ میلیون تن حدود ۵.۳ میلیارد دلار ثبت شده، که در مقایسه با سال ۱۴۰۱، ۲۳ درصد در وزن و ۹ درصد در ارزش افزایش داشته است.

source

توسط chaarcharkh.ir