در دیدار وزیر صنعت، معدن و تجارت با وزیر تجارت اتحادیه اقتصادی اوراسیا بر تأسیس یک شرکت بیمه ذیل اتحادیه اروسیا برای ارائه ضمانت نامه‌های لازم در خصوص صادرات فنی و مهندسی تاکید شد.

گام‌های ایران و اوراسیا در مسیر توسعه تجارت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در حاشیه اجلاس اقتصادی اوراسیا در ارمنستان محمد اتابک، وزیر صمت، با اندره اسلپنف، وزیرتجارت اتحادیه اقتصادی اوراسیا، دیدار داشتند و در خصوص افزایش مبادلات تجاری بین ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا و توافقنامه تجارت آزاد مذاکره نمودند.

یکی از محور‌های مذاکرات موضوع یکسان سازی استانداردهای کشور‌های عضو اتحادیه با ایران بود.

از نکات دیگر، مبحث بیمه و ضمانت نامه‌های بانکی برای شرکت‌های دو طرف بود، که اتحادیه اقتصادی اوراسیا با تأسیس یک شرکت بیمه در ذیل اتحادیه، وظیفه گارانتی و ارائه ضمانت نامه‌های لازم در خصوص بخش فنی و مهندسی را ارائه خواهد نمود.

وزیر صمت در این دیدار از آقای اسلپنف برای بازدید از دور سوم نمایشگاه اوراسیا در ایران دعوت کرد. سومین نمایشگاه بین المللی اوراسیا ۱۳ الی ۱۶ آذر در محل دائم نمایشگاه بین المللی تهران با مجوز سازمان توسعه تجارت برگزار خواهد شد.

گفتنی است مجمع اقتصادی دوره‌ای اتحادیه اوراسیا در تاریخ ۹ و ۱۰ مهرماه در شهر ایروان – کشور ارمنستان برگزار می‌شود و کشور ایران مهمان ویژه این اجلاس است.

source

توسط chaarcharkh.ir