محسن بیگدلی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، در گفت‌وگو با «تجارت‌نیوز»:








مالیات خودروهای لوکس نهایتاً باید پرداخت شود، راه گریزی نیست/ مالکان برای انجام هر معامله‌‎ای باید مالیات خود را صفر کنند


عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: افراد دارای خودرو لوکس نهایتاً باید مالیات خود را پرداخت کنند، راه گریزی نیست.





به گزارش تجارت نیوز،

بر اساس جدیدترین گزارش دیوان محاسبات کشور تنها 10 درصد از مالکان خودروهای لوکس اقدام به پرداخت مالیات خود کرده‎‌اند، وضعیت درباره خانه‌های لوکس هم به همین منوال است. با توجه به مشکلات اقتصادی، ناترازی‌‎ها و نبود امکان اتکا به نفت که گریبان‎گیر دولت است، مالیات یک راه چاره برای برون‎‌‌‌رفت از مشکلات به شمار می‌رود؛. مالیاتی که درباره شهروندان عادی به‌سرعت محقق می‌شود اما کار به بخش سرمایه‌‎دار جامعه که می‌‎رسد، داستان همیشگی سکوت، احتیاط و تعلل است.

دیوان محاسبات گزارش داده در سال ۱۴۰۲ از ۱۶۶ هزار و ۳۲۵ خودرو با قیمت بیش از سه میلیارد تومان که مشمول ۲۸۵۰ میلیارد تومان مالیات بودند، فقط ۲۱۸ میلیارد تومان مالیات وصول شده است. سایر افراد مشمول که پیامک پرداخت مالیات را دریافت کرده‌‎اند‌، برای پرداخت مالیات مورد نظر تا پایان بهمن‌ماه سال یادشده اقدامی انجام نداده‌اند. وصول ۱۰ درصدی مالیات مرتبط با خودروهای لوکس نشان می‌دهد بیش از ۱۰۰ هزار مؤدی مالک خودرو لوکس اعتنایی به پیامک پرداخت مالیات نداشته‌اند.

مالیات جزو بدهی فرد ثبت می‌‎شود

محسن بیگدلی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز درباره پرداخت نشدن مالیات مالکان خودروهای لوکس گفت: اگر پرداخت نکرده باشند هم بالاخره این جزو بدهی‌های آنها ثبت شده است.

این نماینده مجلس درباره اقدامات لازم برای مجبور کردن این گروه به پرداخت مالیات خود توضیح داد: نباید زیاد به آنها فشار آورد چون بالاخره زمانی که اقدام به نقل و انتقال خودرو کنند مجبور به پرداخت این مالیات هستند. تا مالیات را پرداخت نکنند امکان انتقال خودرو خود را نخواهند داشت.

مؤدی‌‎های مالیاتی بخواهند معامله انجام دهند باید مالیات خود را صفر کنند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه حتی اگر بخواهند معامله دیگری هم انجام دهند ابتدا باید مالیات خود را صفر کنند افزود: خیلی‌ها بوده‌اند که قبلاً مالیات خود را پرداخت نکرده‌اند، در معامله بعدی که حتی معامله خودرو هم نباشد مثلاً خانه و زمین باشد، برای انجام آن معامله مجبورند ابتدا مالیات خودرو لوکس خود را پرداخت کنند.

بیگلری در پایان تاکید کرد: بنابراین افراد دارای خودرو لوکس نهایتاً باید مالیات خود را پرداخت کنند، راه گریزی نیست.










source

توسط chaarcharkh.ir