به گزارش خبرآنلاین، فولکس واگن گلف خودرویی محبوب و پرفروش است. این خودرو از ابتدای تولد خود در سال 1974 تاامروز بیش از 37 میلیون دستگاه فروخته است. این آمار باعث می‌شود گلف پرفروش‌ترین مدل تمام دوران در اروپا و سومین خودرو پرفروش سراسر جهان باشد. علاوه‌براین، سال 2002، گلف با مونتاژ 21517415 دستگاه توانست از بیتل پیشی بگیرد و آن را به موفق‌ترین مدل تاریخ این برند تبدیل کند.

اسپانیا بهشت فولکس واگن گلف

به نقل از دیجیاتو،‌ گلف در سطح جهان مدلی محبوب و پرفروش است اما به نظر می‌رسد اسپانیایی‌ها علاقه خاصی به این خودرو دارند. 770 هزار دستگاه گلف در اسپانیا استفاده می‌شوند؛ بنابراین در هرکدام از خیابان‌های اسپانیا، حداقل یک فولکس واگن گلف می‌بینید!

محبوب‌ترین مدل دست‌دوم مشتریان در سال 2023

فولکس‌واگن گلف هم به‌عنوان خودرو صفرکیلومتر هم خودرو دست‌دوم محبوب است. این خودرو سال 2023 با فروش 61883 دستگاه کارکرده، پرطرفدارترین مدل دست‌دوم بازار بود.

پرفروش خودروی تاریخ اروپا / مردم اسپانیا عاشق این ماشین هستند

اولین گلف GTi فقط 110 اسب‌بخار قدرت داشت

نخستین نمونه فولکس واگن گلف GTi که سال 1976 متولد شد، از موتور 1.6 لیتری بنزینی با 110 اسب‌بخار قدرت می‌گرفت. درحال‌حاضر، این قدرت بال به نظر نمی‌رسد اما آن دوران برای خودرویی با وزن کمتر از یک تن مطلوب بود. شتاب صفرتاصد نخستین گلف GTi ،9 ثانیه بود.

نام گلف برگرفته از کلمه خلیج در زبان انگلیسی است

ریشه نام گلف مانند دیگر مدل فولکس‌واگن، شیروکو، از جریان دریایی گلف استریم گرفته شده است. البته عده‌ای اعتقاد دارند نام این خودرو از ورزش گلف گرفته شده است. حتی در برخی مدل‌ها از دسته‌دنده به شکل توپ گلف استفاده می‌شود.

۵۸۵۸

source

توسط chaarcharkh.ir