امیرمسعود عابدین: نیسان از مورانو ۲۰۲۵ با چهره‌ای جدید و مشخصات به‌روز شده رونمایی کرد. از زمان معرفی مورانو در سال ۲۰۰۳، این کراس اوور سبک متمایزی داشته و این موضوع امروز نیز صادق است. نیسان مورانو در مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ توسط پارس‌خودرو به بازار ایران آمد. اگر بخواهید متوجه شوید که صنعت خودروی کشورمان در آن روزها چقدر حال بهتری داشته، باید بدانید که همزمان با تولید ماکسیما، این شاسی‌بلند ژاپنی محبوب و قوی با مدل ۲۰۰۸ در کشورمان تولید می‌شد. هنوز یک سال از تولید مدل ۲۰۰۸ نگذشته بود که بلافاصله پارس‌خودرو تصمیم گرفت مدل ۲۰۰۹ را به خط تولید بیاورد؛ این موضوع نشان‌دهنده به‌روز و همگام بودن ایران با صنعت خودروی جهانی بوده که متاسفانه چند سالی است به فراموشی سپرده شده است.

عکس | چهره جدید شاسی بلند نیسان که در ایران هم تولید می‌شد

براساس گزارش motor1، نسل چهارم نیسان مورانو ۲٫۶ اینچ عریض‌تر و تقریباً ۲ اینچ فاصله از زمین بیشتری نسبت به نسل قبل خود دارد. مورانو از نظر طراحی، به خطوط طراحی موازی و کشیده مجهز شده و از چراغ‌های بزرگ زاویه‌دار و زوایای نامتقارن دور شده است. نیسان سبک طراحی V-Motion را با چهره کشیده و چراغ‌های LED ادغام شده با جلوپنجره ارائه می‌دهد.

عکس | چهره جدید شاسی بلند نیسان که در ایران هم تولید می‌شد

آینه‌های جانبی از ستون A به روی درها منتقل شده است. خطوط خمیده و کشیده در سراسر بدنه مورانو دیده می‌شوند. خمیدگی D-pillar مورانو که یک ویژگی ثابت طراحی از نسل اول این خودرو است، همچنان وجود داشته و با ادوات کرومی ارائه می‌شود.

عکس | چهره جدید شاسی بلند نیسان که در ایران هم تولید می‌شد

چراغ‌های کشیده و عریض نمای عقب که یادآور مدل آریا است، خودنمایی بسیاری دارند. نیسان مورانو جدید برای اولین‌بار از رینگ‌های ۲۱ اینچی که در مدل‌های پلاتینیوم موجود است، بهره‌مند می‌شود.

عکس | چهره جدید شاسی بلند نیسان که در ایران هم تولید می‌شد

یک بازطراحی چشمگیرتر و بهتر در داخل خودرو دیده می‌شود، چرا که نمایشگرهای دوگانه ۱۲٫۳ اینچی، فضای داخلی مورانو ۲۰۲۵ را تعریف می‌کنند. یک نمایشگر هدآپ سفارشی نیز در برخی سطوح تریم موجود است. این اولین نسل مورانو است که ماساژور صندلی‌های جلو را ارائه می‌دهد. ۱۰ بلندگو Bose نیز قابل سفارش است.

عکس | چهره جدید شاسی بلند نیسان که در ایران هم تولید می‌شد

همراه با این بازطراحی کامل، یک پیشرانه کاملاً جدید نیز وجود دارد. پیشرانه V-۶ قدیمی و گیربکس CVT مدت‌هاست که از بین رفته‌اند و یک موتور ۲٫۰ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ نیسان که با یک گیربکس نه سرعته اتوماتیک جفت شده، جای آن‌ها را گرفته است. این موتور ۲۴۱ اسب بخار قدرت و ۳۵۲ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند. نیروی تولیدی در نسخه استاندارد، همچنان به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود، اما سیستم تمام چرخ‌ها محرک نیز قابل سفارش است.

قیمت مورانو ۲۰۲۵ نزدیک به تاریخ عرضه آن اعلام خواهد شد که در حال حاضر برای اوایل سال آینده تعیین شده است.

۵۸۳۲۲

source

توسط chaarcharkh.ir