بازار؛ گروه خودرو: شرکت صنایع تولیدی کروز را می توان بزرگترین تولیدکننده قطعات خودرو در کشور معرفی کرد، شاید بتوان گفت کروز در تولید قطعات الکترونیکی خودرو پیشگام قطعه سازان است. این قطعه ساز در حال حاضر ۱۴ هزار نفر به طور مستقیم نیروی کار دارد و سال گذشته توانست رکورد تولید ۵۸ میلیون قطعه خودرو در قالب ۱۴۰۰ کد تولید کند. بازار اصلی عرضه قطعات کروز، خودروسازان است. اما برای تامین نیاز مشتریان در بازار قطعات و لوازم یدکی، بخشی از تولیدات خود را راهی این بخش می کند.

بومی سازی قطعات خودرو توسط کروز طی سالیان گذشته سبب دست یابی آن ها به فناوری های جدید و دانش فنی تولید قطعات شده است، این مساله در کنار رعایت استانداردهای بین المللی در ساخت قطعات خودرو سهم بازار افترمارکت لوازم یدکی این قطعه ساز را افزایش داده است. از همین رو رضا برنابادی، کارشناس صنعت خودرو با اشاره به کیفیت قطعات کروز در بازار لوازم یدکی کشور، به «بازار» گفت: شاید بتوان گفت قطعات الکترونیکی تولید شرکت قطعه سازی کروز جزو بهترین لوازم یدکی بازار برای خودروهای داخلی شناخته می شود.

برنابادی با بیان اینکه در شرایط فعلی بازار لوازم یدکی مشتریان قیمت و کیفیت را جزو پارامترهای اصلی جهت خرید قطعه قرار می دهند، توضیح داد: کیفیت قطعات تولیدی کروز که در بازار لوازم یدکی توزیع می شود، مخصوصا در لوازم یدکی الکترونیکی نسبت به سایر برندهای داخلی یا حتی وارداتی بیشتر و بهتر است. در ماه های اخیر عرضه قطعات کروز به بازار اندکی افت داشته که این مساله نیز ناشی از ورود قطعات این سازنده به خطوط خودروسازان جهت رشد تیراژ تولید است.

این کارشناس صنعت خودرو در خصوص قیمت محصولات تولیدی کروز که در بازار لوازم یدکی عرضه می شود، بیان کرد: قیمت برخی از قطعات و لوازم یدکی تولید کروز نسبت به سایر رقبا بیشتر است، علت این موضوع نیز کیفیت بالا است. چرا که رعایت کیفیت و استانداردهای روز در تولید قطعات خودرو سبب گرانی محصول می شود.

source

توسط chaarcharkh.ir