کابینی با سبک طراحی مدرن و پیشرفته؛

صنعت ماشین: این خودرو قرار است با نام لوکانو L8 به بازار کشورمان آید. چراکه با نزدیک شدن به این خودرو شاهد سبک طراحی مشابه لوکانو L7 بودیم با این تفاوت که ابعاد و اندازه این خودرو بزرگتر است…..

به گزارش صنعت ماشین،

روز شنبه هفته گذشته در مراسم تست آفرودی که گروه ماموت برای خودرو لوکانو L7 در نظر گرفته بود؛ شاهد یک خودرو جدید نیز بودیم. این خودرو جدید که یک شاسی بلند سایز متوسط از گروه خودروسازی چری است؛ با نام تیگو 9 معرفی می‌شود. 

در حقیقت این شاسی بلند که خودرو یکی از مدیران ارشد گروه خودروسازی چری در ایران است. این خودرو قرار است با نام لوکانو L8  به بازار کشورمان آید. چراکه با نزدیک شدن به این خودرو شاهد سبک طراحی مشابه لوکانو L7 بودیم با این تفاوت که ابعاد و اندازه این خودرو بزرگتر است.

لوکانو L8 شاسی بلند لوکس چری با ماموت به ایران می آید! +تصاویر

چری تیگو 9 را می‌توان جدیدترین محصول این شرکت خودروسازی چینی دانست؛ چراکه در سال 2023 میلادی به جهان معرفی شده است. تیگو 9 برپایه و اساس پلتفرم T1X توسعه داده شده که سبک جدید طراحی این شرکت خودروساز مطرح را با خود یدک می‌کشد. 

به عبارت دیگر ابعاد و اندازه این خودرو به ترتیب فاصله محوری 2820 میلی‌متری، طول 4820 میلی‌متری، عرض 1930 میلی‌متری و قامت 1699 میلی‌متری دارد. زبان جدید طراحی چری در این خودرو به خوبی نمایان شده که استفاده از خطوط تیز در کنار مجموعه‌ای از سطوح تخت و استفاده از رینگ‌های 20 اینچی کاملا شاسی‌بلند اسپرت و البته سنگین به لحاظ بصری را به نمایش می‌گذارد.

لوکانو L8 شاسی بلند لوکس چری با ماموت به ایران می آید! +تصاویر

تیگو9 که قرار است در کشورمان با نام لوکانو L8 شناخته می‌شود؛ در نمای جلو با چراغ‌های نسبتا باریک و کشیده همراه است که با جلوپنجره هشت ضلعی و خطوط تیز روی کاپوت و ورودی‌های عمودی درون سپر کاملا اسپرت و تهاجمی است. در نمای عقب با چراغ‌های پیوسته به فرمت جدید چری همراه هستیم که در قاب این چراغ شاهد نوشته لوکانو هستیم که نشان L8 در قسمت پایینی در صندوق عقب به خوبی نشان از محصول جدید چری با نام لوکانو در ایران دارد.

لازم بذکر است که دستگیره‌های مخفی i شکل نیز روی بدنه طراحی شده که نشان از مدرن بودن طراحی این خودرو دارد. هرچند که لوکانو L8 در حاشیه تست آفرودی لوکانو L7 دیده شد؛ اما درهای این خودرو قفل بود و کابین این خودرو به خوبی مشاهد نمی‌شد.

اما کابین لوکانو L8 با سبک طراحی مدرن و پیشرفته‌ای همراه است. یک داشبورد نسبتا ساده با دو نمایشگر 12.3 اینچی یکی برای کلاستر و دیگری برای سیستم مولتی مدیا در نظر گرفته شده که فضای کاملا پیشرفته‌ای را به داخل این خودرو می‌دهد. طراحی غربیلک فرمان دی‌کات به همراه سه دریچه مربع‌شکل در بخش میانی و دو رنگ بودن تریم داخلی، کابین این خودرو را فراتر از آنچه که تصور می‌شود؛ لوکس جلوه می‌دهد. نوپردازی LED نواری به همراه سقف پانوراما و استفاده از چرم باکیفیت؛ فضای داخلی را بسیار لوکس تداعی می‌کند. همچنین چری تیگو9 همانند سایر محصولات این خودروساز از دو قوای محرکه بهره می‌گیرد؛ یکی از موتورهای مورد استفاده برای این خودرو بنزینی و دیگری پلاگین هیبریدی است.

لوکانو L8 شاسی بلند لوکس چری با ماموت به ایران می آید! +تصاویر

بنابراین در نسخه بنزینی یک موتور دولیتری توربوشارژ با پاشش سوخت مستقیم همراه است که می‌تواند 261 اسب‌بخار قدرت و 400 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. این موتور با نام Kunpeng معرفی می‌شود که با گیربکس 8 سرعته اتوماتیک تیپ‌ترونیک شرکت آیسین قدرت و گشتاور را به چهارچرخ منتقل می‌کند. از سوی دیگر نسخه پلاگین‌هیبریدی لوکانو L8 یا تیگو9 از یک موتور چهارسیلندر خطی دولیتری مزین به فناوری پرخوران توربوشارژ و پاشش سوخت مستقیم بهره می‌گیرد که با هماهنگی موتور برقی سنکرون مغناطیس دائم قدرت و گشتاور بالایی را فراهم می‌آورد. جالب است بدانید که در نسخه پلاگین‌هیبریدی از یک گیربکس دوکلاچه هفت سرعته اتوماتیک بهره گرفته شده است. همچنین یکی دیگر از مزایای این خودرو سیستم چهارچرخ محرک آن یا AWD است. از سوی دیگر اطلاعات مشخصی درباره لوکانو L8 دردسترس نیست، اما احتمال دارد که به‌زودی نسخه بنزینی و سپس نسخه پلاگین هیبریدی آن به بازار ایران آید.

source

توسط chaarcharkh.ir