به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، قیمت نفت برنت ۱۳ سنت معادل ۰.۱۶ درصد کاهش یافت و به ۷۵ دلار و ۹۲ سنت در هر بشکه رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز ۱۹ سنت معادل ۰.۲۶ درصد کاهش یافت و با قیمت ۷۱ دلار و ۵۵ معامله شد.

بهای نفت سبد اوپک با ۱۹ سنت معادل ۰.۲۶ درصد کاهش به ۷۳.۰۲ دلار رسید. نفت سنگین ایران در سبد اوپک ۲.۰۵ دلار معادل ۲.۸۹ درصد افزایش داشت و با قیمت ۷۲ دلار و ۸۹ سنت به فروش رسید. نفت سبک عربستان در سبد اوپک نیز ۶۱ سنت معادل ۰.۸۲ درصد افزایش، به قیمت ۷۴ دلار و ۹۵ سنت رسید.

استفاده از خودرو‌های برقی در ناوگان حمل و نقل چین در کنار رشد کند اقتصادی، باعث کاهش مصرف نفت این کشور در ماه‌های اخیر شده بود. در همین راستا بزرگ‌ترین مصرف کننده نفت جهان سیاست‌های مالی را اتخاذ کرد که موجب بهبود شرایط و در نتیجه آن افزایش تقاضا نفت شده است، به طوری که روز گذشته چین اعلام کرد واردات نفت خام در سال آینده ۲۵۷ میلیون تن در سال معادل ۵.۱۴ میلیون بشکه در روز خواهد بود. این در حالی است که میزان واردات این کشور در سال جاری مجموعا ۲۴۳ میلیون تن است.

براساس گزارش گلدمن ساکس، تقاضای نفت توسط چین در هفته گذشته حدود ۱۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یافت که بالاترین میزان در شش ماه اخیر بود. این اخبار در نهایت منجر به افزایش نزدیک به دو درصدی قیمت در شاخص‌های برنت و وست تگزاس در روز گذشته شد.

source

توسط chaarcharkh.ir