گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو: خبر افزایش ۳۰ درصدی قیمت خودرو‌های دو شرکت ایران خودرو و سایپا نشان از آن دارد که چانه‌زنی‌های خودروسازان با وزارت صمت برای افزایش قیمت خودرو، به نتیجه رسیده است. روز ۲۸ آبان ماه مصوبه افزایش خودرو تصویب شد و قیمت خودرو‌های داخلی سر به فلک کشید. این افزایش قیمت درحالی رخ داده است که که مسئولان مرتبط با این اتفاق آن را صرفا اصلاح قیمتی دانسته و رشد قیمتی خودرو‌ها را منکر شدند.

 

پس از افزایش حدود ۳۰ درصدی قیمت خودرو‌های ایران خودرو و سایپا، طولی نکشید که بهای خودرو در بازار آزاد نیز به تبع قیمت‌های کارخانه‌ای، رشد صعودی به خود گرفت.

 

به‌طوری که صرفا در سه روز گذشته، در بازار آزاد بهای خودرو‌ها بین ۵ تا ۱۲.۵ درصد افزایش قیمت داشته اند.

 

پس لرزه‌های تصمیم شورای رقابت/ خودرو در بازار آزاد ۵ تا ۱۳ درصد گران شد!

 

پس لرزه‌های تصمیم شورای رقابت/ خودرو در بازار آزاد ۵ تا ۱۳ درصد گران شد!

 

افزایش قیمت خودرو‌ها در چند روز گذشته به‌طور متوسط ۳۰ درصد بوده است. یعنی برخی ۲۰ درصد و برخی حتی حدود ۳۵ درصد نیز روی قیمت خودرو‌های کارخانه‌ای افزایش بها داشته اند.

 

نکته مورد توجه دیگر این است که قیمت‌های اعلامی، بهای پایه کارخانه است و تعرفه‌های قانونی، شماره گذاری، بیمه و… به قیمت نهایی مصرف کننده اضافه می‌شود؛ بنابراین قیمت نهایی کارخانه نیز از قیمت‌های اعلام شده بالاتر خواهد بود.

source

توسط chaarcharkh.ir