به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا) مالکی توضیح داد: در پی صدور مجوز افزایش نرخ خودروهای تولید شده در سایپا و ایران‌خودرو، منتشر شده در سامانه کدال، در ۲۷ آبان ماه، تاثیر آن بر حاشیه ناخالص محصولات این دو شرکت را مورد بررسی قرار گرفت. این بررسی‌ها نشان می‌دهد؛ مجوز مذکور صرفا متعلق به محصولات سواری تولید داخل شرکت‌هاست و محصولات مونتاژی و وانت را شامل نمی‌شود.

او افزود: در این تحلیل، با توجه به تاریخ موثر اعمال مجوز و وجود محصولات پیش فروش شده، برای محصولات گروه خودرو شامل: پژو، دنا، رانا، سورن و تارا و هم‌چنین محصولات گروه سایپا، شامل: تیبا، کوئیک، ساینا و شاهین، رشد ۲۵ درصدی اعمال شده، در آمار سایر محصولات و وانت‌های تولیدی این شرکت تیز ۱۵ درصد رشد، معادل رشد بهای تمام شده، لحاظ شده است.

مالکی ادامه داد: در این تحلیل، بهای تمام شده هر گروه محصول، بر اساس گزارش‌های فصل دوم سال جاری و سهم از درآمد محصولات بر اساس صورت‌های مالی ۶ ماهه اعمال شده‌اند.

او تاکید کرد : در بررسی این آمار، توجه به این نکته ضروری است که؛ محاسبات انجام شده مربوط به حاشیه سود ناخالص محصولات مختلف شرکت‌هاست و حاشیه سود خالص با توجه به هزینه‌های عمومی، اداری و هزینه‌های سنگین مالی قطعا پایین‌تر خواهد بود.

source

توسط chaarcharkh.ir