پاکرو تاکسی در مسیر ارتقای تاکسیرانی
هدف اصلی پاکرو تاکسی حضور فعال برای ایجاد حملونقل پاک است. بهگفته مهندس یوسفی، مدیر امور رانندگان پاکرو تاکسی حضور این شرکت در بیستودومین نمایشگاه بینالمللی محیطزیست بهمنظور تلاش برای حفظ محیطزیست است.
وی در ادامه افزود: «هدف ما حفظ هوای پاک است. در ناوگان تاکسیرانی ما ۶۰۰ دستگاه خودرو VIP ۲۰۱۵، ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ وجود دارد که تمام آنها از نوع هیبرید هستند. این خودروها برای خدمترسانی شهری و برونشهری در نظر گرفته شدهاند. خدمترسانی به وسیله تاکسیهای مدرن و دوستدار محیطزیست، نشان میدهد ما خواستار حفظ هوای پاک هستیم. شرکت پاکرو تاکسی تحت پوشش سازمان تاکسیرانی است و ما خودروهای مدرنی را به این ناوگان اضافه کردهایم.»
پاکرو؛ تنها شرکت تاکسیرانی در زمینه ارائه خدمات مدرن
این روزها در بازار خودرویی کشور و جهان، شاهد رشد عرضه محصولات هیبرید از سوی خودروسازان مطرح هستیم؛ بر این اساس پاکرو، تنها شرکت حاضر در ناوگان تاکسیرانی است که از خودروهای هیبرید بهره میبرد.
مهندس مومنی (معاون بهرهبرداری شرکت پاکرو و مدیرعامل آینده این شرکت) دراینباره گفت: «همایشی در ابتدای آغاز بهکار بیستودومین نمایشگاه بینالمللی محیطزیست برگزار شد و از آنجا که شرکت پاکرو تاکسی، محصولات هیبرید هیوندای و تویوتا را به این ناوگان اضافه کرده است، ما بهعنوان یکی از شرکتهای دوستدار محیطزیست در این همایش هم حضور پیدا کردیم. همچنین ما آماده خدمترسانی بهفرودگاهها، پرسنل ادارات و شرکتهای مختلف هستیم. آنچه ما را متمایز میسازد، نوع خدماتی است که به مشتریانمان ارائه میکنیم.»
پاکرو؛ آماده بهروزرسانی ناوگان تاکسیرانی
حدود سه سال است واردات خودرو آزاد شده و در یک سال اخیر نیز شاهد عرضه گزینههای وارداتی جدید در بازار خودرویی کشورمان هستیم. بر این اساس مهندس یوسفی درباره برنامههای آینده این شرکت گفت: «از آنجا که واردات خودرو آزاد شده، قصد داریم خودروهایی را که در ناوگان تاکسیرانی حضور دارند، بهروز کنیم. درحقیقت یکی از برنامههایمان این است که بتوانیم این ناوگان را بهروزرسانی کنیم. ما چند بار بهسازمان تاکسیرانی اعلام آمادگی کردهایم. همچنین مدیریت محترم هلدینگ با بهروزرسانی ناوگان تاکسیرانی موافق است و بر همین اساس در نظر داریم استفاده از تاکسی های مدرن را توسعه دهیم.»
وی همچنین در پاسخ به این سوال که باتوجه به شرایط واردات خودرو، آیا میتوانیم بهواردات مجدد هیوندای سوناتا هیبرید و تویوتا پریوس برای عرضه در ناوگان تاکسیرانی خوشبین باشیم؟ گفت: «در حال حاضر شرکتهای واردکنندهای در کشور حضور دارند که هماکنون محصولات تویوتا را بهکشورمان آوردهاند و در این نمایشگاه نیز حضور دارند. اما آنچه ما را متمایز میسازد، خدمات پس از فروشمان است. خدمات پس از فروش شرکت ما روی دو برند هیوندای و تویوتا متمرکز است. بنابراین ما بهروزرسانی این ناوگان را در رأس اهدافمان قرار دادیم. ما از سال ۲۰۱۷ میلادی که این خودروها را بهکشور وارد کردیم، بهصورت مرتب خودمان را بهروز کردهایم. درحال حاضر نیز آمادگی این را داریم که گزینههای جدیدی بهناوگان تاکسیرانی اضافه کنیم. خودروهای ما در چرخه تاکسیرانی قرار دارند و باتوجه بهعمر مفید آنها، میتوان گفت هیبریدها یکی از بهترین گزینهها برای حضور در ناوگان تاکسیرانی هستند. درمجموع شرکت پاکرو تاکسی این آمادگی را دارد که خودروهایش را توسعه داده و بهروز کند.»
مهندس یوسفی در ادامه گفت: «طبق نظر مدیر محترم مجموعه، ما بیشتر روی خودروهای هیبرید هیوندای و تویوتا تمرکز کردهایم. در حقیقت ما روی این دو برند متمرکز شدیم؛ چراکه هر دو محصولات باکیفیتی ارائه میدهند. در اوایل ورود این خودروهای هیبرید بهکشور، برای تامین قطعاتشان چالشهای فراوانی داشتیم؛ اما در شرایط فعلی خوشبختانه دیگر چنین چالشهایی وجود ندارد.»
آقای مومنی، مدیر بهرهبرداری پاکروتاکسی نیز گفت: «ما گزینههای برقی را هم برای ناوگان تاکسیرانی در نظر گرفته و بهسازمان تاکسیرانی اعلام آمادگی کردهایم که میتوانیم خودروهای برقی را هم به این ناوگان اضافه کنیم. در حقیقت ما بهواسطه مرکز پیامی که داریم میتوانیم بهراحتی خدماتی را بهخودروهای برقی تاکسیرانی ارائه دهیم. خودروهای برقی این ناوگان در مسیر کاهش آلودگی هوا و حفظ هوای پاک بسیار موثر هستند و این دسته از خودروها برای ما اهمیت بسیاری دارند. خودمان نیز برنامههایی برای ورود خودروهای برقی داریم که درصورت تایید کیفیت خودروهای برقی مورد ارزیابی قرار گرفته، این خودروها را نیز وارد خواهیم کرد.»
خدمات پس از فروش مناسب و باکیفیت با پاکرو تاکسی
در ادامه مهندس یوسفی درباره خدمات پس از فروش شرکت پاکرو تاکسی گفت: «ما نماینده محصولات هیبرید کمپانی هیوندای در ایران هستیم و بههمین خاطر هم بهتمام خودروهای هیبرید که به ناوگان تاکسیرانی اضافه کردیم، خدمات اورهال و تعمیرات در نمایندگیهای خودمان را ارائه میدهیم. در زمینه تامین قطعات نیز مشکلی نداریم و هرگونه خدماتی را در زمینه نگهداری و تعمیر این دسته از خودروها، به مشتریانمان ارائه میدهیم.»
لزوم حمایت از تاکسیرانی و رانندگان تاکسی
مهندس یوسفی بهعنوان مدیر امور رانندگان پاکرو تاکسی با بیان لزوم حمایت از ناوگان تاکسیرانی گفت: «باید حمایتهای لازم برای خرید قطعه، لاستیک و … وجود داشته باشد؛ چراکه هدف اصلی ما خدمترسانی بهمردم است و زمانی که ما در حال خدماترسانی بهمردم هستیم، لازم است تفاوتی میان ما و سایر شرکتها نیز وجود داشته باشد. بهعنوان مثال برای خرید لاستیک یا روغنموتور یا سوخت باید به ما تخفیفهایی ارائه شود. اگر از ما حمایت شود، ما هم در مسیر توسعه میتوانیم خدمت بهتری را ارائه دهیم.»
آقای مومنی (معاون بهرهبرداری شرکت پاکرو تاکسی) نیز دراینباره گفت: «در این زمینه هم حمایت لازم است و هم باید جایگاه خاصی برای ما در نظر گرفته شود. از آنجا که نوع خدمترسانی ما بهمردم بهصورت VIP است، لازم است در محلهایی مانند فرودگاه بینالمللی امام خمینی (ره)، جایگاهی برای خودروهایمان داشته باشیم که مشخص شود این خودروهای مدرن، متعلق بهشرکت پاکرو تاکسی است. این مساله سبب مشتریمداری و حفظ احترام بهمشتری میشود.»
در ادامه، مدیر امور رانندگان پاکرو تاکسی اضافه کرد: «ما مدعی هستیم که بهصورت VIP خدمترسانی انجام میدهیم و پوشش رانندههایمان، خودروهایمان و نوع برخورد با مشتری بهصورت VIP است. بهعنوان مثال اگر مسافری بخواهد مسیر تهران تا یکی از شهرهای شمالی را با تاکسیهای اینترنتی برود، خدمات معمولی دریافت خواهد کرد. اما نوع خدمات ما بسیار متفاوت است؛ چراکه مسافران، خدمات، خودروها و حتی سبک رانندگی رانندههای ما بهصورت VIP و ویژه است. بنابراین باتوجه بهگفتههای آقای مومنی، ما ثابت کردیم که خدمات VIP ارائه میدهیم؛ بنابراین بهتر است جایگاه VIP نیز داشته باشیم.»
source