لامبورگینی، این ابرخودروساز ایتالیایی که از سال ۱۹۹۸ زیر چتر حمایتی گروه فولکس واگن قرار دارد، طی سال های گذشته رُشد خیرهکننده ای را در تولید و فروش خودرو تجربه کرده و به نظر میآید آغوش بازار و خریداران خاص آن، برای ابرخودروهای لامبورگینی، کماکان باز خواهد بود. این ابرخودروساز ایتالیایی سال ۲۰۲۳ بود که برای اولین بار در تاریخ فعالیت های خود، از مرز فروش ۱۰ هزار خودرو، عبور کرد و حال، با انتشار عملکرد سال ۲۰۲۴، مشخص شده فروش ابرخودروهای لامبورگینی باز هم با افزایش همراه بوده.
طبق آمار، لامبورگینی سال ۲۰۲۴ موفق به فروش ۱۰ هزار و ۶۸۷ دستگاه انواع خودرو شده که ۶ درصد بالاتر از فروش سال ۲۰۲۳ این برند است. اروپا، خاورمیانه و آفریقا سهم ۴.۲۲۷ دستگاهی از این تعداد فروش داشته که ۶ درصد بیشتر فروش سال ۲۰۲۳ لامبورگینی در این مناطق است.
در آمریکا نیز مجموع فروش سال ۲۰۲۴ خودروهای لامبورگینی، ۳.۷۱۲ دستگاه اعلام شده یعنی ۷ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۳. فروش آسیا و اقیانوسیه نیز با رُشد ۳ درصدی به ۲.۷۴۸ دستگاه رسیده.
لامبورگینی فعلا ریز فروش محصولات خود در سال ۲۰۲۴ را ارائه نکرده اما میدانیم که اوروس سهم قابلتوجهی از فروش ۲۰۲۴ لامبورگینی داشته. و از آنجایی که ظرفیت تولید اوروس تا ۲۰۲۶ و ظرفیت تولید ریوئلتو تا ۲۰۲۷، پیشفروش شده، میتوان انتظار این را داشت که فروش خوب لامبورگینی در سال ۲۰۲۵ نیز ادامه داشته باشد.
در مورد تمراریو که جانشین هوراکان خواهد شد، باید بگوییم که فعلا تولیدش شروع نشده اما با پایان یافتن تولید هوراکان و آغاز تولید تمراریو، خط تولید سنتآگاتا تنها به تولید لامبورگینی های پلاگین-هایبرید اختصاص خواهد یافت چراکه همچون اوروس، تمراریو نیز از یک پیشرانه V8 پلاگین-هایبرید نیرو میگیرد. روئلتو نیز دارای یک پیشرانه V12 پلاگین-هایبرید است.
در کنار این سه مدل اصلی، لامبورگینی قرار است یک گرندتورر دو-درب به عنوان مدل چهارم را نیز از ۲۰۲۹ روی خط تولید ببرد که پیشنمایش آن را در قالب خودرو مفهومی لانزادور دیده بودیم. این مدل، اولین محصول تمام-الکتریکی لامبورگینی خواهد بود.
source