مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: صدور بلیت اتوبوس برای مسافر بین راهی موضوع جدیدی نیست و جزو ضوابط حمل و نقل مسافر است.

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، داریوش باقرجوان در پاسخ به اینکه آیا رانندگان اتوبوس‌های بین شهری برای مسافران بین راهی بلیت صادر می‌کنند یا خیر؟ اظهار کرد: شرکت حمل و نقل بلیت مهر شده در اختیار مالک و راننده وسایل نقلیه قرار می‌دهد و راننده نیز موظف است اگر در بین راه مسافر سوار کرد بلیت در اختیار مسافر قرار دهد.

وی افزود: اگر بلیتی در اختیار مسافر قرار نگیرد؛ یعنی وسیله نقلیه نباید در بین راه مسافر سوار کند.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تصریح کرد: صدور بلیت برای مسافر بین راهی موضوع جدیدی نیست و جزو ضوابط حمل و نقل مسافر بوده و از سال ۱۳۷۵ وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه سامانه جدیدی تحت عنوان سامانه سپاس (سامانه پایش آنلاین سفر) راه اندازی کردیم، گفت: این سامانه در حال حاضر به صورت پایلوت در چند استان راه‌اندازی شده و قرار است ظرف یکی – دو ماه آینده به صورت عمومی فعالیت خود را آغاز کند.

باقر جوان در پایان گفت: ذیل این سامانه بخشی وجود دارد که رانندگان می‌توانند اطلاعات مسافران بین راهی اعم از نام، نام‌خانوادگی و کدملی مسافر را وارد بخش صورت وضعیت کنند و با وارد شدن نام مسافر در لیست، بلیت به صورت الکترونیکی قابل رهگیری است.

source

توسط chaarcharkh.ir