شنبه، 6 اردیبهشت 1404 ساعت 10:352025-04-26اجتماعي


استاد علوم محیطی دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به موفقیت برخی طرح های کاهش آلودگی هوا در ده های گذشته گفت: توانستیم با کاهش قابل توجه سرب بنزین، – به گزارش تابناک به نقل از همشهری، یوسف رشیدی، استادیار پژوهشکده علوم محیطی دانشگاه شهید بهشتی اظهار کرد: استقرار استاندارد های گوناگون برای خودرو ها باعث کاهش آلودگی مونواکسید کربن شده است همچنین ارتقا کیفیت سوخت بنزین و گازوییل باعث کاهش غلظت مقداری از آلاینده ها شده است.

وی با اشاره به مشکلات امروزی خودرو های دودزا در تهران گفت: متاسفانه وقتی مراکز معاینه فنی یک خودرو را در تهران تایید نمی کنند، مالک می تواند با همان خودرو در شهرستان ها معاینه فنی بگیرد.

رشیدی بیان کرد: اقتصاد و محیط زیست ارتباط نزدیکی با هم دارند استاندارد هایی مانند یورو 5 برای ساخت خودرو های داخلی تعیین شده است، اما نمی توان فهمید که این خودرو ها چقدر استاندارد ها را حفظ می کنند.

در استاندارد های جهانی خودرو های یورو 5 در طول عمر خود 3 یا 4 بار نیاز به تعویض کاتالیست پیدا می کنند در حالی که در تهران با پدیده کاتالیست های اجاره ای روبه رو هستیم.


برچسب ها: دانشگاه شهید بهشتی -
خودرو -
استاندارد -
کاهش آلودگی -
معاینه فنی -
شهید بهشتی -
کاهش


آخرین اخبار سرویس:



سرب از هوای تهران حذف شد؟

سرب از هوای تهران حذف شد؟




همه حقوق این سایت برای قطره محفوظ است. قطره مسئولیتی در قبال محتوای مطالب ندارد.

تمامی خدمات این سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.


source

توسط chaarcharkh.ir